• Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    06.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5917176
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune
Ledigt jobb

Sandnes kommune

Er du vår nye fagleder?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye engasjerte fagleder som blant annet skal være en pådriver og lede utviklingsarbeidet i PPT sine interne faglige kompetansegrupper? Fagleder vil videre ha ansvar for arbeid rettet mot aktuelt lovverk og interne prosesser når det gjelder lokale og sentrale føringer knyttet opp mot PPT sitt mandat. Som fagleder i PP-tjenesten vil du videre ha ansvar for kommunikasjon og koordinering av samarbeid med lokale og sentrale samarbeidspartnere i laget rundt barnet og eleven. Du bør videre like å lede ulike interne prosjekter og utviklingsarbeid.

Faglederstilling i Sandnes PPT er opprettet for blant annet å kunne imøtekomme krav og forventninger i Meld. St. 6,
Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis og ny Barneverns-/oppvekstreform. Videre for å bistå og sikre at PPT arbeider mot kvalitet i satsningsområder i felles kvalitetsplan i oppvekstområdet i Sandnes kommune. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyskole-/universitetsutdanning innen ledelse og/eller pedagogikk, krav om mastergrad
  • Det er en fordel med lederutdanning og/eller ledererfaring, samt erfaring med koordinering av roller og at en har ledet utviklingsarbeid
  • God evne til å bruke og lære digitale verktøy og systemer
  • Du bør ha kjennskap til barnehagefeltet og skoleområdet, det er videre en fordel med kjennskap til PPT og andre støttesystemer
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • Kjennskap til lovverk, avtaleverk og forskning og utviklingstrekk innenfor arbeidsområdet
  • Veiledererfaring er ønskelig
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå C1

Personlige egenskaper:

  • Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med innholdsrike og travle arbeidsdager
  • Det er viktig at du har god relasjons- og kommunikasjonskompetanse og har evne til å koordinere og lede flere parallelle utviklingsprosesser
  • Du er  selvstendig, god på kommunikasjon og samarbeid, da dette er sentralt i stillingen
  • Fleksibilitet og samarbeidsevner er viktige egenskaper
  • Det legges stor vekt på personlig egnethet
  • Ha et helhetlig blikk og evne til å jobbe tverrfaglig
  • Evne til etisk refleksjon

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Företag
    Sandnes kommune
  • Ansökningstiden
    06.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5917176
  • Se här för andra jobb från Sandnes kommune