Ledigt jobb

Larvik kommune

Er du en av våre økonomirådgivere ? 

Offentlig forvaltning

Larvik kommune har de siste årene vist en markant fremgang i nasjonale rangeringer, og ifølge Kommuneindeksen 2025 rangeres vi som landets 15. best styrte kommune. Dette viser at målrettet arbeid med kostnadskontroll og effektivitet gir resultater.

Nå trenger vi nye ansatte med på laget vårt som aktivt vil bidra til å løfte kommunen enda høyere!
Vi er en gjeng med  grundig og analytisk tilnærming til økonomifaget, samtidig som vi trives godt med å gjøre hverandre gode. Vi er opptatt av å ha det bra sammen på jobb, selv om vi har travle dager.

Vi sier ikke at det er lett å være økonom i en kommune. Det er stort, komplekst og til tider krevende. Men, vi jobber sammen for å bidra til at kommunen, gjennom god økonomi- og virksomhetsstyring, kan fortsette å levere nødvendige tjenester til innbyggerne.
Det krever initiativ, pågangsmot, selvstendighet, gjennomføringsevne og kapasitet til å jobbe overordnet samtidig som du har blikk for detaljer og nøyaktighet.
Vil du være en del av det? Søk på en av våre to faste stillinger og/eller vikariat, som rådgiver i økonomiseksjonen. Det er leder for økonomiseksjonen som er vår nærmeste leder.
Skriv i søknaden om du også er interessert i vikariatet. 

Kvalifikasjoner:

  • Du har minimum bachelor i økonomi. Lengre erfaring fra regnskaps-/ økonomiarbeid vil kunne erstatte kravet om formell utdanning.
  • Du har solide kunnskaper om regneark 
  • Du er god til å formidle på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Det er en fordel om du har noen års erfaring fra økonomiarbeid og controlleroppgaver 
  • Det er en fordel om du har analytiske evner og kunnskap om KOSTRA og annen offentlig statistikk

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å bygge relasjoner og samarbeide
  • Du motiveres av å få ansvar og  jobber selvstendig
  • Du er strukturert, systematisk og proaktiv
  • Du er analytisk, nysgjerrig og løsningsorientert
  • Du er fleksibel og trår til i hektiske perioder

Vi legger stor vekt på personlig egnethet til stillingene.

Vi tilbyr:

  • Et sosialt, hyggelig og kompetent fag- og arbeidsmiljø
  • En spennende og variert jobb med et stort internt nettverk
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger

 

Viktig å vite før du starter hos oss

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!