• Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5985454
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune
Ledig stilling

Meråker kommune

Enhetsleder sykehjem

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi lyser ut et 100% vikariat som enhetsleder for Meråker sykehjem, avdeling for aldersdemente i tidsrommet mars 2025 - medio januar 2026. 

Meråker sykehjem har i dag 2 avdelinger med til sammen 26 sengeplasser, fordelt på fastplasser og avlastnings-/korttidsplasser. Vi har stor erfaring med samhandlingsreformen og har dermed ulike, spennende og varierende arbeidsoppgaver med tanke på behandling av våre pasienter. Sykehjemmet er i utvikling i takt med samfunnet for øvrig og spennende ting skjer. Sykehjemmet ligger plassert i nær tilknytning til de øvrige avdelingene i helsesektoren. Vi søker nå etter en engasjert medarbeider som mestrer en variert arbeidssituasjon og som bidrar til utvikling av fag og tjenestekvalitet.

Samhandlingsreformen bidrar til at institusjonstjenesten stadig får flere oppgaver som stiller høye krav til fag, kvalitet og utvikling av tjenesten. Vi skal utvikle våre tjenester slik at evnen til egenmestring og aktivitet ivaretas også på institusjon. 

Leder har ansvaret for å følge opp pasienter, pårørende og daglig ledelse av ansatte.
Du vil lede ansatte med bred sammensatt kompetanse og vil ha fullt fag, personal og økonomiansvar, og være en del av et lederteam på 4 enhetsledere (2 ved sykehjemmet, leder ved omsorg funksjonshemmede og for hjemmebaserte tjenester). 

Det er mange spennende arbeidsoppgaver, høyt tempo og krav til stor fleksibilitet og mobilitet. Våre tjenester skal preges av et samarbeid som skaper god kvalitet, gode pasientforløp og gode forventningsavklaringer med organisasjonen, ansatte, brukere og pårørende. 

 

Arbeidsoppgaver

Brukerne:

  • Ansvar for å gi pasienter et godt faglig tilbud i tråd med fastsatte myndighetskrav, politiske vedtak og å gi trygghet for det tilbudet som gis.
  • Individuell og systematisk brukerdialog.
  • Gode forventningsavklaringer med pasienter og pårørende.
  • Pådriver for god samhandling og gode pasientforløp.

Medarbeiderne:

  • Ansvar for å utvikle godt medarbeiderskap med fokus på modige, kompetente og rasuse medarbeidere.
  • Ansvar for systematisk og individuell kompetanseutvikling.
  • Pådriver for endringsprosesser og faglig utviklingsarbeid.
  • Utvikle og implementere faglige verktøy og arbeidsprosesser.

Som enhetsleder har/skal du:

  • Ansvar for enhetens samlede ressurser og bruken av disse.
  • Holde de vedtatte budsjetter - økonomioppfølging og rapportering.
  • Oppfølging av eget personalet i den daglige tjenesten.
  • Være en nærværende leder.
  • Delta på legevisitter.
  • Arbeidsplaner med fokus på riktig bruk av kapasitet og kompetanse.
  • Verktøy for ressursoversikt og organisering av turnus, budsjett og planarbeid.
  • Proaktiv holdning ift. å lære av andre, både internt og ekstert for bedre ressursutnyttelse.

 

Kvalifikasjoner

  • Bachelor i sykepleie/ vernepleie.
  • Har formell lederutdanning og/ eller er villig til å gjennomføre dette.

 

Personlige egenskaper

Du er/har:

  • Gode samarbeidsevner og fleksibilitet i forhold til brukere, pårørende og ansatte.
  • Tydelig, engasjert og løsningsorientert.
  • Behersker norsk muntlig og skriftlig.
  • Strukturert, strategisk og helhetstenkende.
  • Ønskelig med erfaring fra arbeidstidsplanlegging.
  • Resultatorientert.
  • Helhetsfokus.
  • Modig og initiativrik.
  • Godt humør.

Personlig egnethet vektlegges.

 

Vi tilbyr

  • Lønn etter utdanning og erfaring.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter. 
  • Godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer. 

Søkere som vil benytte seg av fortrinnsretten må anmerke dette i søknaden. Attester og vitnemål framlegges ved samtale/intervju.

I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkerne vil i tilfelle bli forhåndsvarslet om dette.

Den som tilsettes må legge fram godkjent politiattest.

 

 

 

  • Bedrift
    Meråker kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7530, MERÅKER
    MERÅKER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5985454
  • Se her for andre jobber fra Meråker kommune