Företag
Molde kommuneAnsökningstiden
21.08.2020Arbetsfunktion
Fast StillingAnställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3017086Se här för andra jobb från Molde kommune
- Uppdaterad 03.07.2020
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Molde kommune
Enhetsleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Stillingstype:
Enhetsleder Byggesak og Geodata 100 % fast stilling
Byggesak og geodata er en av tre enheter i sektor teknisk, plan, næring og miljø. Digitalisering har hatt stort fokus siste årene. Sektoren har et bredt spekter av oppgaver innen planlegging, samfunnsutvikling og tjenesteformidling. Kommunalsjef og lederne for de tre enhetene utgjør ledergruppen for sektoren.
Enheten har oppgaver innen byggesak, geodata og eiendomsskatt
- Byggesak: byggesaksbehandling og eiendomsdeling etter plan- og bygningsloven, tilsyn og oppfølging av ulovlige tiltak etter plan- og bygningsloven, byggesaksarkiv og ajourhold av matrikkelen, B-delen, kontaktkommune for nettverk for byggesaksbehandling i romsdalsregionen
- Geodata: opprette nye eiendommer, oppmålingsforretninger etter matrikkelloven, registrering, retting og ajourføring av matrikkelen, behandling av saker etter lov om eierseksjoner, behandling av saker om offisiell adressering etter matrikkelloven, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens kartdata i henhold til geovekstavtalen, «Romsdalskart samarbeid om programvaretjenester», salg av eiendomsinformasjon (meglerpakker), eiendomsopplysninger
- Eiendomsskatt: forberedelser av saker til nemndsbehandling, administrasjon av takstmann, ajourføring av register, service overfor publikum
Hovedoppgaver:
- Medvirke til helhetlig utvikling av tjenestene i kommunen
- Lede og videreutvikle enheten
- Sørge for god samhandling med eksterne aktører
- Forberede saker til politisk behandling
Kvalifikasjoner
- 3 års høyskole- eller universitetsutdanning, gjerne innen ledelse og eller andre relevante fagområder
- Bred erfaring fra praksis kan oppveie kravet om høyskolekompetanse på bachelornivå
- Lederegenskaper
- Gode digitale kunnskaper
- En som inspirerer og har evne til nytenkning
- Gode kommunikasjons- og samhandlingsegenskaper
- Vi er en dynamisk bedrift der en må takle til tider et hektisk miljø og være løsningsorientert.
- God skriftlig formidlingsevne vil bli vektlagt.
Vi ønsker en engasjert og positiv medarbeider som vil være med å videreutvikle enheten. Ledererfaring og erfaring fra fagområdet samt personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og utviklende arbeidsoppgaver i et godt arbeids- og fagmiljø med mange dyktige medarbeidere.
- En arbeidsplass der vi legger til rette for å opprettholde et kvalitetsmessig godt tilbud for våre brukere og ansatte.
- En arbeidsplass med fokus på å være løsningsorientert og kunde
- Lønn etter avtale. Det blir utarbeidet egen lederavtale.
- Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Søknadsliste vil bli offentliggjort.
Företag
Molde kommuneAnsökningstiden
21.08.2020Arbetsfunktion
Fast StillingAnställningsform
workTime.DagBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
3017086Se här för andra jobb från Molde kommune
- Uppdaterad 03.07.2020