• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5987605
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Dedikert saksbehandler i publikumsmottak

Offentlig forvaltning

Nav St. Hanshaugen består av ca. 130 engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi er et Nav-kontor i stadig faglig og organisatorisk utvikling. Kontoret består av seks avdelinger med hver sine oppgaveporteføljer. Vi arbeider tett i tverrfaglig miljø, hvor involvering, åpenhet og tillit står sentralt.
Vi søker deg som har engasjement for Navs samfunnsoppdrag og en genuin tro på både viktigheten av og muligheten for arbeid, kvalifisering eller annen meningsfull aktivitet uansett helseutfordringer. Vi søker deg som trives i endring og med faglige utfordringer.

Avdeling Mottak og muligheter er en tverrfaglig avdeling som består av 20 ansatte i både statlig og kommunal linje.  

NAV St. Hanshaugen har nå ledig en 100% fast stilling som saksbehandler/mottaks-vert. Vi leter derfor etter en dyktig medarbeider til vårt publikumsmottak (PM), som sammen med sitt team skal betjene våre innbyggere på en god måte. Som ansatt i publikumsmottaket (PM) er man kontorets ansikt utad og man er bindeleddet mellom våre innbyggere og Nav's veiledere. De ansatte er i daglig kontakt med bydelens befolkning, både de som henvender seg til Nav for første gang, og de som henvender seg litt oftere.

Det er ønskelig med snarlig oppstart.

Kvalifikasjoner:

- Vi søker etter personer med 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitetet, som bachelor i sosialt arbeid eller velferdsfag. Søkere med annen relevant 3-årig høgskole eller universitetsutdanning vil også bli vurdert
- Du må ha erfaring fra å jobbe i et publikumsmottak ved et Nav-kontor
- Erfaring med økonomisk sosialhjelp i Nav og kjennskap til fagsystemene FASIT, MODIA, Arena og GOSYS
- Gode datakunnskaper og evne til å raskt sette seg inn i nye datasystemer
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
- Ha kjennskap til, og interesse for Navs samfunnsoppdrag

Det er en fordel at du har:
- Erfaring med mottaksarbeid, kartlegging, utredning og avklaring av nye søkere av økonomisk sosialhjelp
- Erfaring innen virkemidler og stønadsordninger i Nav og øvrig tiltaksapparat
- Erfaring med potensielt utagerende innbyggere

Personlige egenskaper:

For å lykkes og trives i denne jobben er det viktig at du:
- Tar initiativ og er proaktiv

- Er nysgjerrig og ønsker å identifisere og utnytte potensialet i menneskers evne til å stå i jobb eller være i annen aktivitet

- Samarbeider og samhandler godt med kolleger, brukere og samarbeidspartnere

- Er robust, håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer

- Du er selvstendig, strukturert og god på selvledelse

Vi tilbyr:

• Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde som det for tiden satses stort på.
• Et godt fagmiljø med dyktige og engasjerte medarbeidere.
• Sentrumsnært kontor, med SATS vegg i vegg. Kort vei til cafeer og offentlig kommunikasjon.
• Stillingen lønnsplasseres som veileder i lønnsramme 22-08 med lønnsspenn 35-44 ut i fra ansiennitet, i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ.

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    01.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0167, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5987605
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune