Ledigt jobb

Larvik kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Ønsker du deg en variert arbeidshverdag innen saksbehandling etter plan- og bygningsloven? Vi søker etter to personer som ønsker å jobbe som byggesaksbehandlere.

Byggesak i Larvik kommune består av 15 ansatte med sterk tverrfaglig kompetanse. Du vil møte spennende og sammensatte problemstillinger i et viktig arbeid i kommunen. Ingen arbeidsdag er lik så du må trives i et engasjert arbeidsmiljø preget av nysgjerrighet og mye samarbeid. Byggesøknader er svært ulike i omfang og kompleksitet så ingen arbeidsdag er lik.

Du må trives i et engasjert arbeidsmiljø preget av nysgjerrighet og mye samarbeid. 

Kvalifikasjoner:

  • Du må ha utdannelse på bachelor- eller mastergradsnivå som ingeniør, arkitekt, landskapsarkitekt, jurist, innen eiendomsfag eller annen relevant utdanning
  • Det er en fordel hvis du har erfaring fra offentlig forvaltning
  • Du må ha svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Du må være serviceinnstilt og sørge for god fremdrift i arbeidet, samtidig som du er grundig
  • Du må ha god rolleforståelse, og evne å opparbeide deg en helhetlig forståelse av et komplekst og spennende fagområde
  • Det er ønskelig at du har interesse for arkitektur, estetikk og stedsutvikling

Personlig egnethet er svært viktig i denne type stilling.

Vi tilbyr:

  • Engasjerte kolleger med høy faglig kompetanse
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Vi er glade i å samarbeide og er kolleger som støtter hverandre
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre

Viktig å vite før du starter hos oss

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!