Questions are directed to

Bettina Jørgensen
tlf: 90262986

Vacancy

Hansa Borg Bryggerier AS Intern Rekruttering

Har du en lidenskap for kaffe og ønsker å ta en ledende rolle i å bygge en internasjonal merkevare i Norge?

Business Manager, Lavazza Coffee

Bryggeri


Om stillingen

Som Business Manager for Lavazza Coffee i Norge får du en spennende mulighet til å styrke merkevarens posisjon og bidra til vekst i det norske markedet. Rollen kombinerer strategisk planlegging med praktisk gjennomføring, der du vil drive aktivt salg, utvikle kampanjer, sikre synlighet og engasjement rundt merkevaren.

Du vil jobbe tett med kunder og samarbeidspartnere, analysere markedsinnsikt og ha ansvar for områder som salgsprosesser, produktlanseringer og resultat fra topp- til bunnlinje. Dette er en rolle som krever både strategisk overblikk og en praktisk tilnærming, med ansvar for både budsjett og lønnsomhet i merkeporteføljen. Gjennom tverrfaglig samarbeid og målrettet innsats vil du være med på å bygge sterke relasjoner, utvide kundebasen og etablere Lavazza som en ledende aktør i det norske kaffemarkedet. Hos oss får du muligheten til å jobbe med en verdensledende merkevare og være en del av et dynamisk og engasjert team. Du vil i stor grad være delaktig i å forme denne rollen og påvike din egen arbeidshverdag, da det er en nyopprettet stilling.


I rollen som Business Manager, Lavazza Coffee vil du

  • Utarbeide, forankre, implementere og evaluere strategi- og handlingsplaner på tvers av kanaler med vekt på dagligvare og uteliv
  • Ha den daglige kundedialogen og aktivt arbeide med å bygge opp kundebasen med aktivt salg ute på feltet
  • Utvikle og gjennomføre BTL-investeringer og strategier for å øke merkevaresynlighet og engasjement
  • Sikre gjennomføring og være hands-on på egne aktiveringer og de som gjennomføres av byrå
  • Analysere og omsette shopper-, forbruker- og kundeinnsikt til konkrete veksttiltak for merkevaren
  • Sikre interne prosesser knyttet til lanseringsprosesser, innhente produktdata og lage nyhetspresentasjoner
  • Identifisere muligheter for nye og eksisterende produkter og utvikle dem fra idé til lansering og evaluering
  • Arbeide tett med on-trade teamet for å skape og implementere innovative markedsføringskampanjer
  • Drifte egne salgsprosesser mot strategiske kunder innenfor både on-trade og off-trade (dagligvarekunder håndteres dog av et eget KAM-team)
  • Samarbeide med merkevareeier for å sikre at vi som distributør leverer på overordnede strategier
  • Overvåke markedstrender og tilpasse strategier deretter
  • Samarbeide & Rapportere til merkevareeier om fremdrift, resultater og eventuelle utfordringer ved kvartalsvise oppfølgningsmøter
  • Følge opp med Supply Chain for å sikre riktig varebeholdning og redusere risiko for scrapping

For å lykkes i rollen ser vi gjerne at du har

  • Master i markedsføring/økonomi/strategi. Relevant arbeidserfaring kan veie opp for Master
  • Solid kompetanse innen markedsanalyse, forbrukerinnsikt og shopper marketing
  • God kommersiell forståelse og 2-3 års dokumentert erfaring innen salg og merkevarebygging, gjerne innen FMCG eller kaffe
  • Meget gode språkkunnskaper (skriftlig og muntlig) i norsk og engelsk, samt sterk formidlingsevne
  • Meget gode kunnskaper i bruk av Office-pakken. Erfaring i bruk av Power BI, Nielsen og andre analyseverktøy en fordel

Hvem er du?

  • Du ønsker å bygge opp en merkevareposisjon og business gjennom å være hands-on med kunder og partner
  • Du har sterkt eierskap og stort engasjement for eget ansvarsområde
  • Du liker å jobbe i team og bidrar til et godt og motiverende arbeidsmiljø rundt deg
  • Du er strategisk, analytisk og kommersielt orientert i relasjon til forretningsdrift og merkevarebygging
  • Du har gode kommunikasjonsevner og mellommenneskelige egenskaper
  • Du er nytenkende, kreativ, initiativrik og løsningsorientert

Har du spørsmål til stillingen?

Ta kontakt med Head of Marketing, Timothy Larson på telefon 922 66 050.

 

Questions are directed to

Bettina Jørgensen
tlf: 90262986