Ledig stilling

Haugesund kommune

Barnekoordinator

Offentlig forvaltning

Retten til barnekoordinator ble fra høsten 2022 lovfestet for familier som har eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne, og der barnet har behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester. Haugesund kommune har i dag en 100 % stilling som barnekoordinator, og vil nå styrke tilbudet med en ytterligere stilling. Stillingen vil bli organisert i Psykisk helse barn og unge i virksomheten Helsestasjon og skolehelsetjeneste. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig helse,  sosialfaglig eller pedagogisk utdanning fra høgskole/universitet
  • Fortrinnsvis med relevant videreutdanning
  • God kjennskap til kommunale helse- og velferdstjenester og andre tjenestenivå  
  • Erfaring med koordinering av tjenester, bruk av individuell plan og ansvarsgrupper
  • Erfaring med å være koordinator eller å lede samarbeidsprosesser er en fordel
  • Personlig egenskap vil bli vektlagt

Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Det er krav om tilfredsstillende politiattest for tilsetting i stillingen

Personlige egenskaper:

Vi søker deg som er:

  • Selvstendig, og som samtidig trives med å jobbe i tverrfaglig team
  • Trygg på å lede samarbeidsprosesser og grupper
  • Positiv, fleksibel og løsningsorientert
  • God på relasjonelle ferdigheter
  • Strukturert og har stor arbeidskapasitet
  • God på kommunikasjonsferdigheter 
  • Trygg på bruken av digitale verktøy

Vi tilbyr:

  • Meningsfullt arbeid, godt arbeidsmiljø og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode utviklingsmuligheter i et tverrfaglig og engasjert fagmiljø.
  • Kollegaer med høyt faglig nivå og felles veiledning.
  • Fleksibel arbeidshverdag med stor grad av selvstendighet
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn i henhold til tariff.
  • Oppstart etter avtale.