• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954446
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder ved Mildevegen 119 bofelleskap

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Fana er en bydelsomfattende enhet med ca. 250 årsverk fordelt på 11 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune. Etat for tjenester til utviklingshemmede er under en pågående omorganisering. Endringer i stillingens innhold og ansvarsområde må påregnes. 

Mildeveien 119 bofellesskap yter heldøgns omsorgstjenester til fem utviklingshemmede beboere med ulike bistandsbehov. Vi har også en egen barnebolig. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, psykiske lidelser og vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester kap. 9.

Bofellesskapet holder til i naturskjønne omgivelser med nærhet til sjø og flotte turområder i Arboretet, samt stor egen hage der beboerne kan bevege seg fritt eller dyrke egen frukt / grønnsaker.

Vi søker en avdelingsleder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som avdelingsleder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling igjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise
gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt. Vi ønsker å styrke samarbeidet mellom begge bofellesskapene i Mildevegen. Det kan derfor bli  aktuelt med en funksjonsfordeling mellom avdelingslederne i disse bofellesskapene. Gode samarbeidsevner i teamarbeid vil derfor vektlegges.

Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke (fleksitid)

Enheten er under omorganisering og endring i arbeidsoppgaver og tjenestested kan bli aktuelt.

 

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i vernepleie eller sykepleie
  • Fordel med relevant videreutdanning innen ledelse og administrasjon
  • Ønskelig med ledererfaring fra lignende tjeneste.
  • Ønskelig med erfaring fra beslutningsprosesser 
  • Kunne vise til gode planlegging- og gjennomføringsevner
  • Kunnskap og erfaring i utøvelse av relevant lovverk for tjenesten som AML, HTA, Helse og omsorgstjenesteloven kap. 9 og pasient og brukerrettighetslovens kap. 4A tillegges vekt.
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • God kjennskap til turnusarbeid og turnusplanlegging
  • Ønskelig med økonomikunnskaper
  • Gode veiledningsferdigheter
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne er en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Evne til å tenke og handle strategisk og analytisk 
  • Du skaper oppslutning om endringer og motiverer personalet i endringsprosesser
  • Du har høy arbeidskapasitet der du er initiativrik og engasjert
  • Du har evne til å arbeide strukturert og selvstendig mot gitte mål og tidsfrister
  • Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelse
  • Du kan vise til gode samarbeidsevne
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon. 
  • Du kommuniserer tydelige forventninger, gir tilbakemeldinger og anerkjennelse til den som fortjener det
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli vektlagt i vurderingen av søker

Vi tilbyr:

  • Varierte utfordringer i en engasjert og positiv personalgruppe med fokus på samarbeid og tverrfaglighet i og mellom bofellesskapene i enheten
  • Et arbeidsmiljø med fokus på trivsel og et spennende faglig miljø med rom for å bruke flere sider av seg selv
  • Gode muligheter for personlig utvikling, blant annet igjennom egne interne lederutviklingsprogram
  • Lederoppfølging og ledernettverk
  • God opplæring
  • Lønn iht tariff for avdelingsleder bofellesskap mellom 15-30 årsverk, for tiden 692.100 / år. (Ikke justert etter årets lønnsoppgjør)
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5954446
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune