• Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    08.07.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6276899
  • Look here for other jobs from Bærum kommune
Vacancy

Bærum kommune

Avdelingsleder Fag og økonomi

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Avdelingsleder for Fag og økonomi er en nyopprettet stilling som følge av omstilling i Bærum kommune Eiendom. Den nye avdelingen har en sentral funksjon for den nyopprettede enheten Teknologi og eiendomsdrift (TED). Avdelingslederen skal ha et overordnet ansvar for å gi rådgivning og faglig støtte innen eiendomsdrift og -forvaltning. Rollen innebærer å bidra til utvikling og implementering av strategier for effektiv og bærekraftig drift av kommunens eiendommer. Stillingen innebærer kontrollfunksjon for fagområdet.
 
Avdeling Fag og økonomi skal bidra med flere støttefunksjoner i enheten Teknologi og eiendomsdrift. Et viktig fokusområde for avdelingen vil være økonomi- og virksomhetsstyring for tjenestestedet. Sentrale arbeidsområder av avdelingen vil være økonomi, regnskap, kontraktsforvaltning, HMS/SHA/kvalitetsarbeid, vedlikeholdsplanlegging, driftsplanlegging, tilstandskartlegging og dokumentasjon. Avdelingen vil få en nøkkelrolle i forhold til å koordinere den daglige driften og aktivitetene på tjenestedet. Avdelingen vil også være sentral i forhold til systematikk og rapportering knyttet til oppnåelse av vedtatte mål for omstilling i Eiendom.

Enheten Teknologi og Eiendomsdrift (TED) med tilhørende avdelinger, opprettes som tjenestested i Eiendom fra 01.09.2025. TED skal ha ansvar for drift og utvikling av hele kommunens bygg og eiendommer. TED kombinerer praktisk erfaring med teknisk og faglig kompetanse for å sikre at eiendommene fungerer godt i dag og er rustet for fremtiden.

Gjennom samspill mellom teori og praksis skal de ansatte i Teknologi og eiendomsdrift arbeide systematisk og kunnskapsbasert med vedlikehold, tekniske anlegg, energioppfølging og utvikling av digitale løsninger. TED bruker teknologi aktivt for å optimalisere drift, forbedre innemiljø og redusere ressursbruk – samtidig som det legges til rette for fremtidens behov. TED er en pådriver for innovasjon og utvikling i kommunens bygg. TED skal stille riktige tekniske krav, utvikle og følge opp vedlikeholdsplaner, samt sørge for at både inne- og utemiljø er trygge, funksjonelle og bærekraftige. Enheten skal også bidra i planlegging og realisering av nye bygg, og sikre at teknologiske løsninger og digital infrastruktur er integrert fra start.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen byggfag, eiendomsdrift/-forvaltning
  • Lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Erfaring med rådgivning og prosjektledelse innen eiendomsdrift
  • God kjennskap til lover og forskrifter knyttet til eiendomsdrift og vedlikehold
  • Erfaring med utvikling og implementering av HMS-planer og kvalitetssikringssystemer
  • Lang erfaring innen driftsprosesser og rutiner
  • Ønskelig med noe erfaring fra endringsprosesser og/eller erfaring med innføring av digitale virkemidler for tjenesteutvikling
  • Ønskelig med erfaring fra å lede medarbeidere gjennom tillit, autonomi og mestring

Personlige egenskaper:

  • Evne til å sette klare mål og arbeide systematisk for å oppnå dem
  • Evne til å bygge og vedlikeholde positive arbeidsforhold, samt effektiv kommunikasjon og samarbeid med andre
  • God formidlingsevne
  • Evne til å tilpasse seg og lede endringer, samt fremme nye initiativ og utviklingsarbeid
  • Forstå virksomhetens strategier og prioriteringer, og bruker kunnskapen til å oppnå mål
  • Utvikle omfattende og realistiske planer med både korte og lange tidshorisonter
  • Vurdere hver handling og avgjørelse opp imot dens innvirkning på brukeren
  • Evne til å stille kritiske spørsmål knyttet til enhetens virksomhetsområder

Vi tilbyr:

Bærum kommune ønsker å være en tillitsbasert organisasjon. Dette innebærer at våre ledere skal fremheve og dra nytte av medarbeidernes kompetanse og motivasjon til å gjøre en god jobb. Gjennom utvikling, læring og jobbautonomi, skal vi finne løsninger tett på innbyggernes behov.

Bærum kommune Eiendom drifter og utvikler ca 1 million kvadratmeter med kommunale formålsbygg og boliger. Som leder for avdeling Fag og økonomi vil du få mulighet for å utvikle deg selv både som leder og innen aktuelle fagområder. Kompleksiteten i stillingen ligger i kombinasjonen av teknisk kompetanse, erfaring fra drift, forvaltning og prosjekter, samt lederegenskaper og kommunikasjonsevner.

En av de største utfordringene i stillingen som avdelingsleder vil være å sikre både ressurser og tilstrekkelig kapasitet i arbeidet med driften av de kommunale eiendommene og faglig rådgivning inn mot både driftsoppgaver og investeringsprosjekter.

  • Offentlig tjenestepensjon
 

  • Company
    Bærum kommune
  • Application deadline
    08.07.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6276899
  • Look here for other jobs from Bærum kommune