• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    03.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2170, FENSTAD
    NES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5923850
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
Ledig stilling

Nes kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være en nøkkelperson i opprettelse og etablering av Nes kommunes nye ressursavdeling for elever med behov for et helhetlig spesialpedagogisk skoletilbud?  

Nes kommune skal etablere en ressursavdeling for elever på 1. - 10. trinn med behov for et helhetlig spesialpedagogisk skoletilbud fra skoleåret 2025/26. I etableringsfasen vil ressursavdelingen være lokalisert og organisert i tilknytning til Fenstad skole.

Hovedmålene for opplæringstilbudet skal være at elevene:

  • Utvikler størst mulig grad av selvstendighet og livsmestring. Dette innebærer at de som unge voksne i størst mulig grad skal kunne delta i samfunnet med minst mulig hjelp og bistand. 
  • Utvikler best mulig språk- og kommunikasjonsferdigheter.
  • Opplever sosial tilhørighet og vennskap i et forutsigbart og trygt miljø. 


Vi er på jakt etter deg som brenner for elevene med behov for et helhetlig spesialpedagogisk skoletilbud, og som har lederegenskaper som gjør at hovedmålene for opplæringstilbudet blir nådd. Dette er en unik mulighet til å være med å bygge opp en ressursavdeling fra start! 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning/videreutdanning i spesialpedagogikk og minimum 5 års erfaring fra spesialpedagogisk arbeid.
  • Relevant ledererfaring, med fordel også lederutdanning.
  • Erfaring med økonomi- og personalansvar er også en fordel 
  • Erfaring fra arbeid i skole tillegges særlig vekt 
  • Erfaring fra ledelse av pedagogisk utviklingsarbeid 
  • Undervisningskompetanse jfr. opplæringsloven §17-3 er en fordel. 
  • Meget gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig

Personlig egnethet vektlegges.

Den som tilsettes må før tiltredelse levere politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder, jmf. opplæringsloven § 17-11. 

Personlige egenskaper:

  • God gjennomføringskraft 
  • Relasjonskompetanse og samarbeidsevne 
  • Du ser muligheter, og ikke begrensninger 
  • Strukturert arbeidsform 
  • Mestrer høyt arbeidstempo og har stor arbeidskapasitet 

Vi tilbyr:

  • En unik mulighet til å være med fra start, og etablere en ressursavdeling av høy kvalitet
  • Lønn etter avtale.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser må oppgis.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.  

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    03.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2170, FENSTAD
    NES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5923850
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune