Ledigt jobb

Helse Sør-øst RHF

Autorisert ambulansearbeider

Offentlig forvaltning


Vil du være med å bidra med pasientbehandling i den akuttmedisinske kjede, Sykehuset i Vestfold HF?

Sandefjord ambulanseseksjon søker ambulansearbeider til 1 vikariat i 100 % stilling (sykevikariat) og 3 faste stillinger. 2 stillinger i ca. 45 % (pt. 3. hver helg) og 1 stilling i ca  70 %. Det tas forbehold om evt. endringer i stillingstørrelser, knyttet til interne rokkeringer i seksjonen.

Ambulansestasjon i Sandefjord vil fra 3. februar 2025 være operativ med 2 døgnambulanser 24/7. Prehospital avdeling avdeling utfører i dag ca. 41 000 oppdrag i Vestfold og Sandefjord  utfører ca. 6 000 av disse. Syntes du det høres spennende ut, håper vi du fortsetter å lese. Vi har ca. 28 ansatte hos oss inklusive lærlinger, som vi har et opplæringsansvar for. Du vil bli ansatt som autorisert ambulansearbeider og den som ansettes må gjennomføre og bestå våre interne krav til opplæring og årlig sertifisering. Førerkort klasse C1 og kompetansebevis kode 160 er en forutsetning.

Tilsetting etter nærmere avtale.

Ambulansetjenesten ved Sykehuset i Vestfold er organisert i Akuttklinikken / prehospital avdeling (Ambulansetjeneste og AMK).  Vi har ambulansestasjoner i Holmestrand, Horten, Tønsberg, Sandefjord og Larvik. På dagtid bemanner vi til sammen 16 akuttambulanser, hvorav 9 er i døgnberedskap. Vi har også en anestesi bemannet legebil som er består av ambulanserarbeider og lege. Den er operativ alle dager i uka. Vi har over 200 flotte medarbeidere tilknyttet vår tjeneste.

Med fokus på å levere gode akuttmedisinske tjenester til befolkningen, og ta vare på våre egne i en tjeneste under konstant utvikling, utfører vi stadig mer avanserte medisinske tiltak utenfor sykehuset i vårt ansvarsområde.

 

I Sykehuset i Vestfold HF verdsettes mangfold og inkludering. Medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, livserfaring og perspektiv gir gode forutsetninger til å ta vare på hver enkelt pasient og bidrar til godt samarbeid og forståelse. Vi håper du vil søke på stilling hos oss.

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som ambulansearbeider
  • Medisinsk delegering på høyeste nivå
  • Førerkort klasse C1 og kompetansebevis 160 for utrykningskjøring
  • Krav om god helse både fysisk og psykisk, du må kunne jobbe 12 timers vakter fordelt på dag og natt
  • Gode kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig
  • Det forutsettes oppholds- og arbeidstillatelse i Norge
  • Det er nødvendig med grunnleggende dataferdigheter, både i Bliksund(EWA), Kompetanseportalen, Teams og andre ikt verktøy som implementeres

Politiattest må fremlegges før eventuell tiltredelse (iht til Helsepersonelloven § 20 A)

Personlige egenskaper:

  • Evne til å håndtere stressede situasjoner på en rolig og profesjonell måte
  • Ansvarsbevisst og pålitelig
  • Evne til å kommunisere godt med mennesker i akutt krise og sorg
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Du tar initiativ og evner å se arbeidsoppgaver som må utføres
  • Vi har høyt fokus på å bygge hverandre opp til å bli inkluderende, støttende, gode og trygge kollegaer og som medarbeider hos oss er det viktig at du tar del i dette

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende miljø i stadig endring
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling gjennom kurs og fagdager
  • Hos oss treffer du kollegaer som respekterer og støtter hverandre i en spennende arbeidshverdag
  • Gode låne- og forsikringsordninger hos KLP
  • Alle ansatte ved sykehuset omfattes av gruppelivsforsikring, reiseforsikring ved tjenestereiser, ulykkesforsikring - fritid og yrkesskadeforsikring
  • Gode velferdsordninger, med blant annet bedriftsidrettslag og personalhytter
  • Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover og forskrifter, overenskomster og øvrig reglement
  • Som ansatt ved Sykehuset i Vestfold HF vil du bli medlem av kollektive pensjonsordningen i KLP, og trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Les mer om offentlig tjenestepensjon på www.klp.no

Informasjon til deg som søker stilling:

Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som er oppgitt i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år kan være relevant ved ansiennitetsberegning.