• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5715962
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Vil du utgjøre en forskjell for plasserte barn og unge, og deres familie? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du utdannet barnevernspedagog eller sosionom og ønsker å bidra til et bedre barnevern?  Ønsker du faglig utvikling og vil være en del av et viktig og verdifullt barnevernsarbeid? Ønsker du å bidra til at barn plassert av barneverntjenesten får gode oppvekstsvilkår? Ønsker du å arbeide for å ivareta en trygg relasjon mellom foreldre og barn i etterkant av en plassering, jobbe målrettet sammen med foreldre for å muliggjøre gjenforening og legge til rette for gode samvær? Hvis du svarer ja på disse spørsmålene kan du være den vi leter etter.

Vi er avdeling omsorg og ettervern i barneverntjenesten i Sandnes, og vi arbeider for barn og unge i alderen 0-25 år som bor i fosterhjem, på institusjon eller i egen bolig ihht. lov om barneverntjenester. Avdelingen består av 18 saksbehandlere, 2 fagledere og avdelingsleder. 

Vi utvider og har plass til to nye saksbehandlere. Stillingene er faste 100% stillinger, og er ledig fra 01.08.24. Det kan også åpne seg opp muligheter for vikariat i tillegg til de faste stillingene. Det er flott om det kommer frem i søknaden din om dette også er aktuelt for deg.

Vi er en avdeling som er opptatt av faglig utvikling og de gode drøftinger der det er rom for, og ønske om, ulike perspektiver og synspunkt. Vi er opptatt av å se barnet i en helhetlig kontekst, og å etablere gode lag rundt barnet. Vi er og særlig opptatt av både en systematisk og en relasjonell god oppfølging av foreldre i etterkant av en plassering. Vi etterstreber å etablere et samarbeid med barn og deres foreldre for å jobbe mot mål om gjenforening, subsidiært ønsker vi å tilrettelegge for gode samvær. Disse stillingene kan om ønskelig få være med i et eget utviklingsarbeid særlig rundt dette.

Som kollegagruppe er vi en kreativ og løsningsorientert gjeng som er opptatt av inkludering og ivaretakelse av både hverandre og de vi har valgt å jobbe for.

Barne- og familieenheten jobber etter prinsippene og verdiene som samsvarer med FIT (Feedback informerte tjenester).

Kvalifikasjoner:

I denne stillingen er det krav om: 

  • Bachelorgrad som barnevernspedagog eller sosionom
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, og norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Sertifikat på personbil 
  • Du må kunne beherske dataverktøy (fagprogrammet Familia blir brukt i dag) 
  • Tilfredsstillende politiattest må fremlegges snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltreding

Det er ønskelig med:
Erfaring som saksbehandler i kommunal barneverntjeneste
Erfaring fra tverretatlig samarbeid
Erfaring med relasjonsarbeid med barn og unge
Erfaring med samarbeid med sårbare barn og familier

Personlige egenskaper:

Vi ønsker oss kollegaer som er:

  • Fremoverlent: du fremstår som en trygg voksen med evne til å prioritere og ta initiativ, planlegge og gjennomføre dine arbeidsoppgaver
  • Analyserende: du evner å observere, lytte, analysere og drøfte for å gjøre gode vurderinger.
  • Respektfull og ansvarlig: du er lydhør og fleksibel, og jobber målrettet, strukturert og selvstendig
  • Relasjonell: du har god samhandlings- og relasjonskompetanse, og ser betydningen av å etablere relasjon med både barn, unge og voksne som samarbeidspartnere.
  • Tilpasningsdyktig: du er fleksibel og trives med utfordrende oppgaver i en hektisk arbeidshverdag
  • Kommuniserende: du er tydelig både muntlig og skriftlig og innbyr til dialog der samarbeid er målet. 
  • Inspirerende: du er kompetent og løsningsorientert, engasjert og dedikert til å utgjøre en forskjell for barna og deres familier. 
  • Helhetstenkende: du har en forståelse av barnevernets helhetlige arbeid med barn og unge med plasseringsvedtak, og deres familier/nettverk.

Erfaring viser at de som trives best i denne jobben finner en god balanse mellom ad-hoc miljøterapeutisk/relasjonelt arbeid og tradisjonell saksbehandling. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt i utvelgelsen.

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å delta i et spennende fagfelt under stor endring og utvikling
  • Varmt og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere 
  • Veiledning både individuelt og i grupper
  • En organisasjon i kontinuerlig utvikling med fokus på samarbeid med barn og unge
  • Faglige utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter relevant utdanning og ansiennitet jfr. kapittel 4
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4307, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5715962
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune