Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vil du ha en meningsfull jobb og gjøre en forskjell for andre?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Forstår du andres perspektiv og ser muligheter framfor begrensninger? Vi ser etter deg som liker å jobbe med mennesker og skape gode relasjoner med våre innbyggere! Vi ønsker oss veiledere som liker å drive med saksbehandling og sørge for at våre innbyggere får riktig bistand til rett tid.

Du innehar stor arbeidskapasitet, er nøyaktig og effektiv. Du jobber systematisk, selvstendig og tar ansvar der det er behov.
Du anser deg selv som robust og du tør å stå i utfordrende/krevende samtaler.
 
Vi søker nå etter 3 faste veiledere og 1 vikariater i 1 år. 

Hos oss vil du få spennende utfordringer og faglig utvikling. Du vil også få gode kollegaer som har et godt samhold og bistår hverandre i hverdagen, med både smått og stort.

Om du kjenner deg igjen i beskrivelsen så håper vi at du søker jobb hos oss. Vi gleder oss til å lese din søknad!

   

Kvalifikasjoner:

Må krav til kvalifikasjoner


  • Minimum 3-årig utdanning fra høyskole eller universitet. Utdanning innenfor sosialt arbeid, veiledning, pedagogikk eller samfunnsvitenskapelige fag blir foretrukket. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Meget gode kommunikasjons- og formidlingsevner i norsk- skriftlig og muntlig
  • Gode digitale basisferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer 
  • Kompetanse innenfor veiledning og relasjonsbygging med personer i sårbare livssituasjoner


    Kravene til stillingen må dokumenteres og all utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.  

Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til lov om sosiale tjenester
  • Erfaring med saksbehandling
     

Personlige egenskaper:

Personlige egenskaper vil bli vektlagt. 

  • Du har gode evner til å forstå andres perspektiv og er trygg i møte med mennesker i en sårbar situasjon. 
  • Du har et indre driv og en vilje til å stå på og tar lett initiativ og ser muligheter framfor begrensninger
  • Du tåler høyt arbeidspress og kan følge opp tunge saker over lang tid. 
  • Du er selvstendig og beslutningsdyktig
  • Du har stor arbeidskapasitet og jobber strukturert og metodisk
  • Du tar ansvar for egen læring og deler villig med andre
  • Du må være omstillingsdyktig og trives med å bidra i endringsprosesser – både arbeidshverdagen og samfunnet endrer seg raskt. 
  • Du er god til å samarbeide og motivere andre
  • Du er en som bidrar til et godt arbeidsmiljø
 

Vi tilbyr:

  • Fleksitid i arbeidstid, sommer-/vintertid
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Mulighet for fag/kompetanseutvikling
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen og leilighet på Hafjell

Annet

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

Om arbeidsplassen

Lørenskog kommune, med sine ca. 48 000 innbyggere, er i sterk vekst og ligger strategisk plassert på Nedre Romerike. NAV Lørenskog holder til i sentrale lokaler i Lørenskog, med gåavstand til bussterminal og reisetid på ca.15 minutter med bil til Oslo Sentrum. NAV Lørenskog er et moderne og fremtidsrettet NAV-kontor med ca 90 dyktige medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. Vi er en lærende organisasjon med god delingskultur, utøvelse av tillitsbasert ledelse og fantastiske kollegaer med høy kompetanse. Vi er opptatt av å gi mennesker muligheter og ha innbyggers beste i fokus.