• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    10.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1369, STABEKK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6228824
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
Ledig stilling

Bærum kommune

Vikar i ett år: Er du en leder som brenner for utvikling, fag og kvalitet, og ønsker å skape et godt arbeidsmiljø? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bli med og sett spor i Bærum kommune!
Er du en tydelig, positiv og engasjert leder som brenner for kvalitet i eldreomsorgen? Nå søker vi en avdelingsleder til et vikariat på ett år fra 01.08.2025 ved Nordraaks vei sykehjem på Stabekk.

Om stillingen:
Hos oss får du ansvar for ledelse av 2. etasje på sykehjemmet, med et team på cirka 19 årsverk bestående av dyktige helsefagarbeidere og pleieassistenter. Stillingen innebærer tett samarbeid med ledere fra øvrige etasjer, sykepleierteam, kvalitetsrådgiver, lederstøtte og andre støttefunksjoner.
Vi tilbyr en arbeidsplass preget av sterke fagmiljøer, tverrfaglig samarbeid og gode utviklingsmuligheter. Hos oss får du rom til å være kreativ, ta i bruk kompetansen din og bidra til å utvikle morgendagens tjenester.

Om oss:
Nordraaksvei sykehjem er en del av et sammenslått tjenestested med 71 sykehjemsplasser og 64 omsorgsboliger. Vi er kjent for vårt inkluderende arbeidsmiljø og en kultur hvor samarbeid, deling av kunnskap og kvalitet står i fokus.

Vi ser etter deg som

  • er tydelig, positiv og engasjert
  • motiveres av å skape trygghet og ivareta beboernes medbestemmelse
  • har et sterkt fokus på kvalitet og innovasjon
  • ønsker å bidra til våre verdier: Åpenhet – Respekt – Mot

Velkommen til en arbeidsplass hvor du får muligheten til å gjøre en forskjell – hver dag!

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på 3-årig helsefaglig høyskolenivå, fortrinnsvis sykepleie eller vernepleie
  • Formell lederutdanning er ønskelig
  • Relevant erfaring kan kompensere for krav til lederutdanning
  • Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve C1 eller tilsvarende
  • Erfaring med turnusplanlegging, ressursstyring og bemanningsoptimering er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du bør være en leder som gir klare retninger, samtidig som du involverer og lytter til medarbeidere
  • Du bør være positiv, empatisk og flink til å inspirere andre. Et godt arbeidsmiljø skapes av en leder som ser den enkelte, gir anerkjennelse og tilrettelegger for faglig utvikling
  • I en hektisk hverdag må du kunne håndtere flere oppgaver samtidig, prioritere effektivt og ha et helhetlig perspektiv på driften
  • Stillingen krever at du er nysgjerrig på nye løsninger og åpen for å tilpasse arbeidsmetoder
  • Evnen til å drive frem endringer og forbedringer på en inkluderende måte er avgjørende
  • Du må ha sterke samarbeidsevner og være god til å kommunisere på en måte som skaper tillit, både blant kolleger, beboere, pårørende og eksterne samarbeidspartnere
  • Du bør ha evnen til å planlegge og jobbe systematisk mot oppsatte mål, samtidig som du ivaretar kvalitet i tjenesten
  • Uforutsette hendelser og komplekse problemstillinger krever at du er fleksibel og rask til å finne gode løsninger
  • Strukturert og målrettet i arbeidsmetodene, med god evne til å planlegge, prioritere og følge opp oppgaver
  • Høy arbeidskapasitet og trives med å håndtere utfordringer i en hektisk arbeidshverdag
  • Evne til å jobbe strategisk og finne innovative løsninger for å møte fremtidige behov innen pleie- og omsorgstjenester

Vi tilbyr:

  • Et sterkt og inkluderende fagmiljø med bred kompetanse blant sykepleiere, helsefagarbeidere og dyktige pleiemedarbeidere, som jobber sammen for å skape trygghet og kvalitet i tjenestene
  • Et arbeidsmiljø preget av åpenhet, samarbeid og raushet, hvor du blir en del av et engasjert lederteam som støtter hverandre og deler erfaringer
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med tilgang til lederutviklingsprogrammer og skreddersydd kompetanseplan
  • En dynamisk arbeidsplass hvor innovasjon, kreativitet og utforsking av nye metoder oppmuntres
  • Velferdstilbud og goder som bidrar til å ivareta balansen mellom jobb og fritid
  • Offentlig tjenestepensjon

  • Gyldig politiattest iht helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 må fremlegges før tiltredelse
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    10.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1369, STABEKK
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6228824
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune