Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
19.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1923, SØRUM
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
5980225Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillestrøm Kommune
Vi søker seksjonsleder for Sørvald avlastning. Mange snakker om å gjøre en forskjell. Få gjør det. Hvem er du?
Offentlig forvaltning
Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. Og i kommunalområdet Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid, fremtidsrettede og sømløse tjenester. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre. Vårt arbeid er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og FNs barnekonvensjon.
Bo- og miljøtjenester yter tjenester til personer både over og under 18 år, blant annet i form av avlastning til omsorgsgivere, råd og veiledning til familier, ambulerende tjenester ved praktisk bistand- og opplæring, institusjonsopphold med atferdsterapeutisk behandling, oppfølging av oppdragstakere og avlastere, samt oppfølging av kjøpte tjenester. Tjenestene utføres etter individuelle vedtak, med omfang fra noen timer i uka til mer omfattende ordninger. Ved å jobbe hos oss vil du få mange kollegaer, som også er brennende engasjerte for å levere høykvalitets helsetjenester med profesjonalitet og integritet til våre innbyggere.
Vi søker nå ny seksjonsleder til vårt dyktige team, for tiden på Sørvald avlastning. Som leder hos oss er det viktig at du har ett brennende engasjement for mennesker som trenger det lille ekstra i hverdagen sin, og at du setter pris på hektiske dager i et dynamisk miljø.
Dine arbeidsoppgaver vil bestå av administrativ ledelse av seksjonen med personal- og økonomiansvar. Du vil ha en sentral rolle i å sikre høy kvalitet og faglig utvikling av tjenestene, samt videreutvikle det tverrfaglige samarbeidet både internt og eksternt. I stillingen vil du lede og koordinere arbeidet med individuelle vedtak og tjenestetilbud, samtidig som du følger opp og veileder medarbeidere i deres daglige arbeid. Som en del av lederteamet vil du bidra aktivt i den strategiske utviklingen av avdelingen og være en pådriver for innovasjon og fremtidsrettede tjenester. Du vil ha ansvar for å kvalitetssikre og evaluere tjenestetilbudet kontinuerlig, samt sikre kompetanseheving og fagutvikling i seksjonen. I rollen som seksjonsleder forventes det at du sikrer god ressursutnyttelse og effektiv drift, samtidig som du bygger og vedlikeholder gode relasjoner med tjenestemottakere, pårørende og samarbeidspartnere. Du vil være en nøkkelperson i å forme og levere tjenester som møter både dagens og fremtidens behov i tråd med kommunens verdier og målsettinger.
Du ønsker å være en del av en nyskapende organisasjon og syntes endringer er morsomt. Du er god på å bygge relasjoner, og har fokus på at din utvikling skjer gjennom å gjøre andre gode. Du er meget godt kjent med relevant lovverk og retningslinjer for tjenesten, og kan bidra aktivt i arbeidet rundt utvikling av tjenesten i tråd med dette. Karrierevekst og personlig utvikling ligger ofte utenfor komfortsonen. Så, hvis du kjenner at du er klar for nye utfordringer og ønsker å gjøre en forskjell, er dette kanskje muligheten du har ventet på. Vi ser frem til å motta din søknad og utforske hva vi kan oppnå sammen.Kvalifikasjoner:
- Utdanning innen helse- psykologiske- sosialfaglige- eller pedagogiske fag
- Relevant ledererfaring
- Videreutdanning i ledelse er en fordel
- Kunnskap til lovverk og retningslinjer for denne type drift
- Erfaring med personal, fag og økonomi oppfølging, herunder budsjett og regnskap
- Fordel med erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser, samt erfaring fra arbeid med generell arbeidsmiljøutvikling
- Fordel med erfaring og kompetanse fra turnusplanlegging
- Fordel med kjennskap til 3-partssamarbeid
- God digital kompetanse og beherskelse av IKT verktøy
- Erfaring fra arbeid med barn- og unge, fortrinnsvis avlastningstjenester
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Du er en selvstendig leder som er god til å involvere, motivere, delegere og myndiggjøre medarbeidere
- Du er i stand til å bringe tjenesten videre opp og fram i takt med samfunnets utvikling
- Du ser nødvendigheten av endringsprosesser og står trygt i de
- Du evner å arbeide både operasjonelt og strategisk mot krevende mål
- Du står trygt i interessekonflikter, samt bidrar til å avklare ulike forventninger til tjenestetilbud og utføring
- Du er en tillitsfull, trygg og glad person, har gode samarbeidsevner, er diplomatisk og god på å bygge relasjoner
- Du skaper engasjement og inspirerer dine medarbeidere
- Du er beslutningsdyktig, fleksibel og viser handlekraft
- Du ser nødvendigheten i å ha et godt samarbeid på tvers av avdelinger og seksjoner i og utenfor kommunen
- Du har god formidlingsevne og evner å gjøre komplekse problemstillinger forståelige
- Du jobber for at vedtatte verdier for Lillestrøm kommune skal prege ditt lederskap
- Vi søker en løsningsorientert, kunnskapsrik, innovativ og handlekraftig leder med begge bena godt plantet på bakken.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Muligheter for utvikling av egen arbeidshverdag innen gitte rammer
- Muligheter for personlig utvikling
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
- Engasjerte arbeidskollegaer
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn blir fastsatt etter reglene i hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Bedrift
Lillestrøm KommuneSøknadsfrist
19.12.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1923, SØRUM
LILLESTRØM
Antall stillinger
1karriere-kode
5980225Se her for andre jobber fra Lillestrøm Kommune