Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
08.07.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6271469Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Vernepleier / Sykepleier i Langvaktsturnus
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Botjenester i Fana er en bydelsomfattende enhet fordelt på 11 tjenestesteder. Enheten yter tjenester til voksne og barn med utviklingshemming, og har spesialkompetanse innen fagområdet utviklingshemming, utfordrende adferd og kombinasjonsproblematikk. Enheten arbeider med å legge til rette for en meningsfull hverdag for våre tjenestemottakere, med grunnlag i styrende dokumenter i Bergen kommune.
Fanafjellsveien bofellesskap holder til i et rolig og et naturskjønt område hvor vi yter heldøgns helse- og omsorgstjenester til tre utviklingshemmede beboere med ulike bistandsbehov. Vårt faglige arbeid er blant annet knyttet til daglige pleie- og omsorgsoppgaver, atferdsutfordringer, psykiske lidelser og vedtak etter Lov om helse- og omsorgstjenester kap. 9.
Vi har som målsetning å tilrettelegges for at beboerne skal kunne mestre egen hverdag og fungere og opptre mest mulig selvstendig ut fra egne forutsetninger. Vi søker deg som er engasjert i målgruppen, jobber faglig målrettet og er opptatt av å skape en god og forutsigbar hverdag for beboerne slik at de opplever trygghet, mestring og livskvalitet. Det er ønskelig at du har erfaring med tilsvarende arbeid.
Vi søker etter en engasjert og pålitelig kollega som gjerne har erfaring fra arbeid med utfordrende adferd. Stillingen er i rullerende 18 ukers turnus, med vakter på inntil 13,5 t og arbeid hver 3. helg.
Kvalifikasjoner:
- Autorisasjon som vernepleier eller sykepleier.
- MÅ ha førerkort kl. B
- God kunnskap om gjeldende lovverk for vårt tjenesteområde.
- Evne til å foreta faglige vurderinger og utvise godt skjønn.
- Gode samarbeidsevner.
- Personer utenfor Skandinavia må dokumentere språkferdigheter på B2-nivå i norsk skriftlig og muntlig igjennom bestått B2 prøve i norsk
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne.
- Serviceinnstilt.
- Høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon.
- Lojalitet mot beslutninger
- Gode datakunnskaper
- Gyldig politiattest må framlegges ved ansettelse
Personlige egenskaper:
- Personlig egnethet vektlegges særlig, og engasjement for målgruppen er en forutsetning
- Du må ha gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
- Du har evne til fleksibilitet og håndtering av uforutsette hendelser.
- Du må like å arbeide i et hektisk og utfordrende miljø
- Du våger å tenke "utenfor boksen".
- Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
- Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer
- Godt humør
Vi tilbyr:
- Et spennende, motiverende og nytenkende fag- og arbeidsmiljø
- En flat struktur som oppfordrer til innspill og diskusjoner
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- God oppfølging og veiledning
- Gode forsikrings og pensjonsordninger
- Mulighet til å påvirke egen turnus
- Lønn i henhold til avtaleverket
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
08.07.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6271469Se her for andre jobber fra Bergen kommune