Ledig stilling

Lillehammer kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å forme morgendagens helsetjenester? Lillehammer kommune etterspør deg som er faglig nysgjerrig og aktivt vil bidra til å utvikle helsetjenestene i kommunen. Vår visjon er «mestring hele livet». En jobb hos oss vil derfor passe for deg som liker utfordringer og variasjon i arbeidsoppgavene. Du må like å jobbe i et aktivt tverrfaglig miljø, men også kunne jobbe selvstendig. Du må være glad i utfordringer, og møte mennesker med åpenhet og respekt. Ingen dag er lik, men alle dager er viktige. Din kompetanse vil komme til nytte i ulike faglige utfordringer, da du møter mennesker i alle livsfaser og med ulik kulturell bakgrunn.

Vi har tre avdelinger med til sammen 48 heldøgnsomsorgsplasser(HDO) ved Gartnerhagen 6. 
Vi legger vi stor vekt på personsentrert omsorg og samarbeider tett med sektor. Vi er opptatt av å gi individuelt tilpassede tilbud, for å kunne gi best mulig mestring i eget liv. 

Dersom ledighet i andre vernepleier stillinger før søknadsfristen, vil aktuelle kandidater også vurderes til disse.

For tiden todelt turnus med arbeid hver tredje helg. 
Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju. Søkere som av ulike årsaker ønsker redusert stilling blir også oppfordret til å søke. Oppgi hvilken stillingsprosent du ønsker i søknaden

Ved tilbud om stilling er det krav om godkjent politiattest, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4.
Har du spørsmål? Eller vil du bare høre litt mer om oss? Ta gjerne kontakt med en av oss kontaktpersonene på telefon, eller mail.

Kvalifikasjoner:

Du må ha norsk autorisasjon som Vernepleier.
Gode norskkunnskaper og eventuelt kunne dokumentere bestått norsk språkprøve nivå B2, for å kunne:

  • samarbeide med samarbeidspartnere, kollegaer og pasient
  • yte forsvarlig helsehjelp
  • beherske medisinske termer
  • dokumentere- og rapportere i de verktøy som Lillehammer kommune benytter.
  • Du må ha generelle dataferdigheter.

Faglig interesse er en forutsetning. Du må også være ansvarlig, handlekraftig, fleksibel, kommuniserende, selvstendig, motiverende og helhetstenkende.

Personlige egenskaper:

Vi leter etter deg som:

  • ønsker å bidra til god kvalitet på arbeidet som ytes av tjenesten
  • ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø både faglig og kollegialt
  • bidrar til et godt omdømme av tjenesten
  • takler ulike utfordringer og uforutsette hendelser
  • er fleksibel og samarbeider lett med andre
  • er faglig nysgjerrig og selvstendig
  • motiverer andre til utvikling gjennom kollega veiledning og opplæring
  • bidrar aktivt til fagutvikling
  • har erfaring med arbeid med personer med kognitiv svikt/ønske om å lære
  • gode relasjonelle ferdigheter og gode evner til kommunikasjon 
  • er løsningsorientert
  • viser engasjement
  • vil tilegne seg kunnskap for å kunne bruke medisinskteknisk utstyr/utføre sykepleierfaglige prosedyrer
  • kan stå i en hektisk og utfordrende arbeidshverdag.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Individuelt tilpasset opplæring
  • Variert arbeidshverdag med mange gode kollegaer, som spiller på lag med hverandre
  • Utfordrende fagmiljø med fokus på kvalitet, utvikling og innovasjon.
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver der du får brukt din kompetanse.
  • Flerkulturelt arbeidsmiljø
  • Gode kolleger som vil ønske deg varmt velkommen
  • Elektronisk prosedyre program; VAR.
  • Elektronisk kvalitetsverktøy med avviksbehandling.
  • Et velfungerende journalsystem som stadig videreutvikles.
  • Konkurransedyktig lønn med kompetansetillegg for relevant etter- og videreutdanning i h.h.t lokal avtale.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.