• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    21.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5654769
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 21.04.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Vernepleier 1 år 100% vikariat i langvaktsturnus

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om kommunen
Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har 2600 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider.

Bo, habilitering og mestring består av tjenesten for funksjonshemmede, lysfabrikken dag- og aktivitetssenter og nåstad omsorgsbolig. Vi holder til på Batnfjordsøra.

Vi søker fortrinnsvis vernepleier til 100% stilling i vikariat 1 år i langvaktsturnus med 14t vakter med arbeid hver 4. helg. Enkelte kortvakter vil kunne forekomme i turnusen.

Vernepleierstudenter som blir ferdige i 2024 anbefales å søke. Andre med relevant utdannelse vil kunne vurderes.

For å sikre god kjønnsbalanse i seksjonen, vil vi oppfordre menn til å søke.

Tiltredelse: snarest/etter avtale


Arbeidsoppgaver:

  • Sykepleier/vernepleier er direkte underlagt avdelingsleder.
  • Varierte arbeidsoppgaver der fokuset er målrettet pleie, omsorg og rehabilitering ut fra den enkelte pasient sitt behov.
  • Kartlegge og vurdere behovet for tjenester.
  • De skal rapportere om oppståtte behov av faglig eller administrativ karakter til nærmeste overordnede.
  • Vernepleier er ansvarlig i forhold til den totale sykepleie til pasienten og for egen yrkesutførelse på alle plan.
  • De skal sørge for at egen og medarbeidernes tjenesteyting er i samsvar med faget, etiske normer, gjeldende lover og forskrifter og de til enhver tid gjeldende kvalitetskrav.
  • Gi individuelt tilpassede tjenester ut fra gjeldende vedtak. 
  • Oppfølging av kapittel 9 (tvang og makt).
  • Samarbeid med pårørende og eksterne samarbeidspartnere (legetjeneste, spesialisthelsetjeneste, apotek, responssenter mm.)
  • Veiledningsansvar ovenfor medarbeidere og bidra til yrkesetisk refleksjon og dialog på arbeidsplassen.
  • Dokumentasjon i elektronisk pasientjournal, for tiden visma omsorg profil.
  • Legemiddelhåndtering
  • Bruk av velferdsteknologi der det er aktuelt
  • Tverrfaglig samarbeid

Kvalifikasjonskrav:

  • Offentlig godkjent vernepleier (annen relevant utdanning kan vurderes)
  • Faglig selvstendig
  • Gode datakunnskaper
  • Gode formidlingsevner. Må beherske norsk skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er initiativrik og selvgående.
  • Du har engasjement for faget og respekt for den enkelte pasient.
  • Du har evne til å jobbe både selvstendig og i team.
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er fleksibel og liker varierte dager med ulike oppgaver og aktiviteter.
  • Du er engasjert, positiv og har et ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Det vil bli lagt avgjørende vekt på egnethet til stillingen.
  • Du er løsningsorientert

Vi tilbyr:

  • Varierte, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Det er stort fagmiljø med totalt 8 årsverk treårig høgskoleutdannede ved Bo, habilitering og mestrin som gir gode muligheter for drøfting, refleksjon og faglig fokus i fagteam.
  • Kompetente og engasjerte medarbeidere og et arbeidsmiljø der vi fokuserer på trivsel.
  • En tjeneste hvor vi sammen med den enkelte tjenestemottaker skaper et verdig liv.
  • Det godtgjøres for 10. års ansiennitet ved tiltredelse.
  • Nytilsatte som har vært ansatt i 2 år blir gitt en engangssum på 50 000 (minimum 80 % stilling).
  • Pliktig medlemskap i KLP som har gunstig pensjonsordning.
  • Det skal fremlegges gyldig politiattest iht helsepersonelloven §20 a. før tiltredelse.
  • Tilsetting skjer etter vanlig kommunale vilkår i samsvar med lov- og avtaleverk. 

 

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Vi ber om at elektronisk søknadsskjema blir benyttet. Godkjente kopier og vitnemål  tas med ved et intervju.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    21.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5654769
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 21.04.2024