Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Veiledere Nav Lillestrøm -Spesialkonsulent/Konsulent 

Offentlig forvaltning

Nav Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom Nav sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. Nav Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".

Vi søker deg som er glad i å jobbe med mennesker og som evner å se muligheter og ikke hindringer. Som kan motivere og heie på noen som trenger støtte på veien mot arbeid. Hos oss får du jobbe i et team der kollegene dine brenner for jobben sin, som har høy faglig kompetanse og som jobber sammen om teamets ansvarsområder.

Den ene vikaren vi trenger skal jobbe med personer med helseutfordringer som skal finne veien tilbake til sitt eksisterende arbeidsforhold.
Den andre vikaren skal jobbe med personer med ulike utfordringer som blant annet helse, manglende kompetanse og/eller språkutfordringer som skal ha bistand for å komme ut i et nytt arbeidsforhold.

Ønsker rask oppstart.

Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • 3-årig høyere utdanning på bachelornivå innen sosialfag, velferdsfag eller tilsvarende. Særlig relevant og solid arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Noe erfaring med arbeidsrettet oppfølging og/eller arbeidsrettet veiledningsarbeid
  • God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Videre er det ønskelig med:

  • Arbeidsmarkedskompetanse og arbeidslivskompetanse
  • Gjerne erfaring med inkluderingsarbeid
  • Gjerne erfaring med forvaltning av lovverk
  • Juridisk og trygdemedisinsk forståelse

De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT (nå HK-dir.).
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.

Personlige egenskaper:

  • God relasjonsbygger som evner å skape tillit
  • Evne til å arbeide systematisk og planmessig
  • God rolleforståelse
  • Robust og takler et veldig høyt arbeidspress
  • Strukturert og med evne til å følge vedtatte prioriteringer

Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeids- og fagmiljø
  • Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet er en naturlig del av arbeidshverdagen
  • En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
  • Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
  • Fleksibel arbeidstid med sommer-/vintertid
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid (fra lønnen trekkes 2 %)
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent

Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet