• Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5642244
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
  • Oppdatert 28.03.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sør-Odal kommune

Veileder NAV

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Odal er ansvarlig for utøvelsen av NAV sine tjenester knyttet til den statlige arbeids- og velferdspolitikken, de kommunale tjenestene hjemlet i Lov om sosiale tjenester i NAV, samt bosetting og integrering av flyktninger. NAV Odal har totalt 30 engasjerte og dyktige ansatte.

Vi har ledig en 100% fast stilling som veileder i team sosiale tjenester. Teamet består av 9 årsverk med ansvar for oppfølging og veiledning av personer som mottar tjenester etter gjeldende lovverk. Vårt samfunnsoppdrag er å bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet.

Har du et brennende engasjement for å løse oppgaver som har stor betydning for enkeltmennesker og samfunnet vårt? Er du løsningsorientert med evner til å se menneskers ressurser og ferdigheter? Da vil vi at du søker på stillingen som veileder ved NAV Odal. Vi ønsker deg som er selvstendig, strukturert og som ikke er redd for å ta ansvar.

Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø med fokus på kunnskapsdeling og kompetanseutvikling. Vi har base på Skarnes i Sør-Odal kommune, men er også til stede på Sand i Nord-Odal kommune. 


Kvalifikasjoner:

  • 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet, gjerne innen samfunnsfag eller helse- og sosialfag. Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for utdanningskravet
  • God digital forståelse og erfaring fra å benytte IT-systemer som arbeidsverktøy
  • Gode kommunikasjonsevner og god skriftlig fremstillingsevne.
  • Kjennskap til hvordan man forvalter og anvender ulike lovverk i praksis
  • Erfaring fra motivasjons-, veilednings- eller endringsarbeid

Vi ønsker at du:

  • Har forståelse for NAVs rolle i samfunnet
  • Har kunnskap om arbeidsmarkedet i vår region
  • Er en lagspiller, og deler erfaringer og kunnskap med dine kollegaer
  • Er opptatt av å bidra til et godt faglig og inkluderende arbeidsmiljø
  • Er strukturert i arbeidet ditt og har stor arbeidskapasitet
  • Har en positiv innstilling til det å være i kontinuerlig utvikling og endring

Personlige egenskaper:

  • Du har tro på at alle mennesker til tross for sine utfordringer kan få, og beholde en ordinær jobb
  • Du har en respektfull tilnærming og toleranse for mennesker med ulikt ståsted og kultur
  • Du liker å jobbe med mennesker og trives med å motivere andre
  • Du er serviceorientert og har gode samarbeidsevner
  • Du er fleksibel og nytenkende
  • Du har godt humør og pågangsmot

Personlig egnethet vil i stor grad bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfulle oppgaver i et viktig samfunnsområde 
  • Hyggelige kollegaer i fine lokaler 
  • Fleksibel arbeidstid 
  • Muligheter for hjemmekontor
  • Lønn etter kvalifikasjoner 
  • Gode pensjonsvilkår 
 

  • Bedrift
    Sør-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    31.03.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2100, SKARNES
    SØR-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5642244
  • Se her for andre jobber fra Sør-Odal kommune
  • Oppdatert 28.03.2024