• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2865514
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 08.04.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Veileder arbeidsintegreringsteamet - NAV

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.

NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 75 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.


Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi nå ledig 1 fast 100 % stilling som veileder i arbeidsintegreringsteamet. Teamets arbeidsoppgaver er knyttet til oppfølging av personer med språk og kultur som hovedutfordring til at de står utenfor arbeidslivet. Teamet har fokus på inkludering i arbeidslivet, kartlegging, forvaltning av lovverk knyttet til ytelser og oppfølging med mål om arbeid. Vi søker etter medarbeidere som er opptatt av å veilede og motivere mennesker som er i en omstillingsfase på grunn av arbeidsledighet, helse- og/eller sosiale utfordringer. Vi ønsker oss løsningsorienterte medarbeidere som har gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å håndtere ulike oppgaver og mennesker i ulike livssituasjoner. Stillingen vil utfordre medarbeider til å kartlegge, avklare og følge opp bruker i tråd med de ulike regelverkene vi forvalter.  

Arbeidsoppgaver
  • Arbeidsrettet veiledning og oppfølging
  • Gi råd og veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov
  • Kartlegge, avklare og følge opp søkere gjennom samtaler og i samarbeid med søker
  • Samhandle og samarbeide både internt og med eksterne samarbeidspartnere  

Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.

Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, relasjonsarbeid og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. Utdanningskravet kan fravikes ved spesielt relevant erfaring kombinert med de rette personlige egenskapene. 
  • Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og saksbehandling/forvaltning av lovverk
  • Handlings- og løsningsorientert innstilling, evne til å holde fokus, jobbe selvstendig og strukturert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse
  • Gode samarbeidsevner
  • Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
  • Du må være god på å bygge relasjoner og samhandle, kommunisere og skape motivasjon
  • Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
  • Du må ha god serviceholdning, være målrettet, strukturert og effektiv
  • Du må være endringsvillig og evne å tilegne deg ny kunnskap som kreves for å jobbe med helhetlig oppfølging innenfor NAV sitt samfunnsoppdrag og regelverk

Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr
  • En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
  • Pensjonsordning gjennom KLP
 

  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2865514
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 08.04.2020