Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
30.04.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2865514Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 08.04.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillehammer kommune
Veileder arbeidsintegreringsteamet - NAV
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 75 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi nå ledig 1 fast 100 % stilling som veileder i arbeidsintegreringsteamet. Teamets arbeidsoppgaver er knyttet til oppfølging av personer med språk og kultur som hovedutfordring til at de står utenfor arbeidslivet. Teamet har fokus på inkludering i arbeidslivet, kartlegging, forvaltning av lovverk knyttet til ytelser og oppfølging med mål om arbeid. Vi søker etter medarbeidere som er opptatt av å veilede og motivere mennesker som er i en omstillingsfase på grunn av arbeidsledighet, helse- og/eller sosiale utfordringer. Vi ønsker oss løsningsorienterte medarbeidere som har gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å håndtere ulike oppgaver og mennesker i ulike livssituasjoner. Stillingen vil utfordre medarbeider til å kartlegge, avklare og følge opp bruker i tråd med de ulike regelverkene vi forvalter.
- Arbeidsrettet veiledning og oppfølging
- Gi råd og veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov
- Kartlegge, avklare og følge opp søkere gjennom samtaler og i samarbeid med søker
- Samhandle og samarbeide både internt og med eksterne samarbeidspartnere
Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, relasjonsarbeid og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. Utdanningskravet kan fravikes ved spesielt relevant erfaring kombinert med de rette personlige egenskapene.
- Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og saksbehandling/forvaltning av lovverk
- Handlings- og løsningsorientert innstilling, evne til å holde fokus, jobbe selvstendig og strukturert
- Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse
- Gode samarbeidsevner
- Førerkort klasse B
- Du må være god på å bygge relasjoner og samhandle, kommunisere og skape motivasjon
- Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
- Du må ha god serviceholdning, være målrettet, strukturert og effektiv
- Du må være endringsvillig og evne å tilegne deg ny kunnskap som kreves for å jobbe med helhetlig oppfølging innenfor NAV sitt samfunnsoppdrag og regelverk
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt
- En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
- Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
- Pensjonsordning gjennom KLP
Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
30.04.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2865514Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 08.04.2020