• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6224567
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å jobbe med å forebygge utenforskap? Trives du med å finne gode løsninger i samhandling med mennesker som er i en krevende livssituasjon? Da kan dette være riktig jobb for deg!

Vi har nå ledig to faste stillinger som veileder hos oss. Jobben som veileder innebærer å jobbe med å motivere, følge opp og avklare innbyggers muligheter til å delta i arbeidslivet. Stillingene vil innebære samarbeid med arbeidsgivere, utdanningsinstitusjoner, helsetjenestene, og øvrige kommunale tjenester være en sentral del av rollen. Vårt hovedoppdrag er å gi mennesker muligheter for å sikre innbyggers muligheter til å skaffe en varig tilknytning til arbeidslivet.

Nav Sandnes er det største Nav-kontoret i Rogaland med omtrent 180 ansatte som er fordelt på 6 avdelinger. Nav er et partnerskap mellom stat og kommune, og leverer tjenester til kommunens innbyggere. Selv om vi har litt ulike oppgaver i avdelingene så er målet vårt det samme: Vi skal bidra til sosial og økonomisk trygghet for den enkelte, og fremme overgang til arbeid og aktiv deltakelse i samfunnet.

Vi er lokalisert sentralt i Sandnes i nye, moderne lokaler. Det er kort vei til både buss og togstasjon.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som oppfyller følgende:

  • Fullført utdannelse tilsvarende bachelor
  • Det vil være en fordel med utdanning innen veiledning, samfunnsfag, helse, sosialfag, fysio- og ergoterapi, psykisk helse og rus, HR/rekruttering
  • Har god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne (minimum B2)
  • Har god digital kompetanse og som med letthet kan tilegne seg nye digitale verktøy
  • Vi ønsker at du har førerkort klasse B
  • Utenlandske grader må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT)

Vi ser etter deg som har:

  • Erfaring med å veilede mennesker som står i en endring- og omstillingsprosess
  • Erfaring fra inkluderingsarbeid og saksbehandling
  • Erfaring fra arbeid hvor du aktivt har jobbet med veiledning, hovedsakelig med mål om utdannelse, arbeid og/eller aktivitet
  • Forvaltningskompetanse 
  • Kunnskap til offentlig sektor
  • Kjennskap til Nav, det lokale næringslivet og samarbeidspartnere innenfor helse- og sosial

Legg ved attester og vitnemål i søknaden. 

Personlige egenskaper:

Du har:

  • Interesse og engasjement for målgruppen
  • Er serviceinnstilt, løsningsorientert og trives med et høyt arbeidstempo
  • Har gjennomføringsevne og er resultatorientert
  • Tåler å møte motgang og arbeider konstruktivt under press

For denne stillingen er disse personlige egenskapene spesielt viktige:

  • Du er en lagspiller: Du motiverer til samhandling på en positiv måte. Du fremmer effektivitet i grupper ved å legge til rette for andres ideer og kompetanse
  • Du har pågangsmot: Du er positiv og arbeider konstruktivt selv i vanskelige situasjoner. Du påvirker miljøet, heller enn å reagere på det
  • Du evner å planlegge og er strukturert: Du sørger for at saker blir håndtert på en ryddig måte fra start til slutt
  • Du er en problemløser: Du utvikler effektive, fornuftige og praktiske løsninger på utfordringer
  • Du er resultatorientert: Du setter utfordrende mål og jobber målrettet for å nå dem

Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Menn oppfordres til å søke.

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag
  • Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Dyktige medarbeidere og et godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6224567
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune