Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Tjenesteporteføljeansvarlig for Infrastrukturplattform

Offentlig forvaltning

Avdeling Basistjenester i Sykehuspartner søker nå deg som vil være ansvarlig for tjenesteporteføljen Infrastrukturplattform hos Sykehuspartner.

Tjenesteporteføljen omfatter i dag tjenester innenfor datanettverk, telefoni, video, alarm og meldingssystemer, servere og datalagring, databaser, sikkerhet og IAM-teknologi. Tjenestene er under kontinuerlig utvikling og samarbeider tett med andre porteføljer i Sykehuspartner og med helseforetakene i Helse Sør-Øst.

Som Tjenesteporteføljeansvarlig har du hovedansvar for å sikre at tjenestene i porteføljen leveres og utvikles i tråd med gjeldende strategi og føringer gjennom sitt livsløp. Du får en sentral rolle på tvers av Sykehuspartners virksomhetsområder, og vil samarbeide spesielt tett med andre tjenesteporteføljeansvarlige og infrastrukturmiljøet i Basistjenester. Du må være forberedt på et høyt endringsnivå og kontinuerlige porteføljejusteringer over tid.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring med porteføljestyring og kunnskap om helsesektoren vil være en fordel
  • Erfaring som produktansvarlig eller tilsvarende ansvar for produktutvikling og tjenesteetablering
  • Erfaring fra arbeid med veikart som understøtter overordnet målarkitektur og målbilde
  • Erfaring fra tjenesteutvikling og etablering av automatiserte infrastrukturtjenester
  • God kjennskap til ITIL og SIAM
  • Faglig forståelse innen et eller flere av tjenesteområdene porteføljen dekker
  • Kjennskap til prosjektmetodikk, Sykehuspartner jobber for tiden med å bli team-organisert

Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk. 

Sykehuspartner HF er underlagt sikkerhetsloven. Det er pr. i dag ikke et krav om sikkerhetsklarering for denne stillingen, men et slikt krav kan bli stilt på et senere tidspunkt

Personlige egenskaper:

  • Kundeorientert med god forretningsforståelse
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Relasjonsbygger som skape resultater i samspill med kollegaer og kunder
  • Gode evner til å tenke strategisk og helhetlig
  • Du evner å gjennomføre og omsette strategi til konkrete handlinger og faktiske leveranser
  • Strukturert, handlekraftig og løsningsorientert
  • Evne til å utvikle og motivere andre

Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende

Vi tilbyr:

    Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.

    Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.