Ledig stilling

Lillehammer kommune

Tjenesteområdeleder Hjemmetjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å forme fremtidens hjemmetjenester? 
Er du en fremtidsrettet leder med et ønske om å gjøre en forskjell? Da er dette stillingen for deg!
Vi ønsker at du blir en del av vårt lederteam i Helse og Velferd, hvor vi jobber mot visjonen "Mestring hele livet". Vi søker engasjerte ledere som kan bidra til å utvikle våre tjenester og være med å bidra til at flere kan bo trygt hjemme med høy livskvalitet.
Vi vil ha deg med til å utvikle nye, innovative arbeidsmetoder, implementere ny teknologi og moderne løsninger i hjemmetjenesten.
Vi legger til rette for din faglige og personlige utvikling gjennom kollegalæring, kurs og videreutdanning.
Du blir en del av et tverrfaglig samarbeid og vil jobbe sammen med et dedikert team av helsepersonell, terapeuter og andre fagfolk.
Om tjenesten: Hjemmetjenesten i Lillehammer kommune omfatter hjemmesykepleie, praktisk bistand, hverdagsrehabilitering og brukerstyrt personlig assistanse (BPA). Med ca. 200 årsverk og tjenester til nesten 1200 innbyggere, er vi en stor og viktig del av lokalsamfunnet.
Er du klar for utfordringen? Bli med oss og gjør en forskjell i folks liv hver dag. Søk nå og bli en del av vårt fremtidsrettede team!

Kvalifikasjoner:

Du har:
  • ledererfaring fra større tilsvarende virksomheter og har oppnådd gode resultater
  • høgskole- universitetsutdanning innen helse-/sosialfag, gjerne på masternivå. Relevant arbeidserfaring kan erstatte manglende utdanningsretning og -nivå
  • utdanning i organisasjons- og/eller ledelsesfag. Kandidater som har påbegynt lederutdanning eller som ved ansettelse vil binde seg til å fullføre utdanningsløpet kan bli vurdert.
  • god økonomiforståelse
  • samhandlingskompetanse
  • nødvendig kunnskap om helserett, lover og regelverk
  • gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

Det er viktig for stillingen at:
  • du er faglig kompetent
  • du jobber strategisk og helhetlig
  • du ser dine medarbeidere, inspirerer og motiverer
  • du ser verdien av et sterkt lag, og har forståelse for at det er din jobb som leder å gjøre andre gode
  • du har evne til å prøve nye metoder, jobbe langsiktig og være nytenkende
  • du er tydelig og trygg i lederrollen og har gode kommunikasjonsevner
  • du trives med å lede, skape samhold og et godt arbeidsmiljø
  • du motiveres av utfordringer
  • du ser verdien av involvering og gode prosesser
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse

Vi tilbyr:

  • strukturert lederutvikling og oppfølging, med gode muligheter for kompetanseutvikling 
  • en stilling med høyt tempo, spennende utfordringer og bredde når det gjelder fag og kolleger
  • stor tillit, mye ansvar og nødvendig myndighet
  • selvstendige arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter
  • leder- og resultatavtale som følger stillingen, dette tydeliggjør forventningene til deg
  • gode arbeidsbetingelser og lønn etter avtale
  • god pensjonsordning i KLP