Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Trøndelag fylkeskommune

Teamleder team Byggherrestøtte 

Offentlig forvaltning

 

Trøndelag fylkeskommune har ansvaret for å utvikle fylkesvegnettet og annen tilknyttet infrastruktur. Dette er oppgaver knyttet til investering og fornying, drift og vedlikeholde vegene, trafikksikkerhet og forsvarlig forvaltning av vegnettet. Fylkeskommunen har store ambisjoner om å ivareta og utvikle infrastrukturen på en effektiv, sikker, miljø- og klimamessig forsvarlig måte. Det jobbes med utvikling av innovative anskaffelser, samarbeid med bransjen og FOU-miljøer.

Drift og vedlikehold jobber med å sikre vegkapitalen og verdiene som ligger i fylkesvegnettet. Dette gjøres blant annet gjennom driftskontrakter på veg, elektro/veglys og bruvedlikehold. I tillegg har seksjonen ansvaret for asfalt og dekkelegging, vegoppmerking og en geodataenhet som skal sørge for en moderne og attraktiv forvaltning av veg- og vegobjekt data. Seksjonen har mange ansatte innenfor prosjektledelse og byggeledelse på fagområdene veg-, elektro og veglys, bruvedlikehold og bruprosjektering, asfalt og vegoppmerking og geodata.

Teamleder er ansvarlig for gjennomføring av prosjektene og at prosjektmålene nås innenfor de gitte rammebetingelser. Dette innebærer at teamleder er den som gjennomfører den daglige styringen av prosjektene og prosessene som teamet styrer, og sørger for å ha en velfungerende prosjektorganisasjon. Teamet består av 10 medarbeidere og teamleder har fag-, personal- og økonomiansvar for sin enhet. Enheten skal videre sørge for å legge til rette for samarbeid på tvers av alle fagområder i seksjonene, sektoren og med alle virksomheter. Vi er en arbeidsplass med god takhøyde og humor kombinert med profesjonalitet overfor kollegaer, andre faggrupper, entreprenører og andre samarbeidspartnere.

Arbeidssted er fylkets hus Trondheim eller Steinkjer.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor/master med relevant fagkrets, min. 3 år. 
  • Utdanningskravet kan fravikes for søkere med teknisk fagskole, annen relevant utdanning, gode personlige egenskaper for stillingen, og lang og relevant praksis.
  • Utdanning innen ledelse og/eller kursing innen ledelse vil bli vektlagt
  • Erfaring med personalledelse er ønskelig
  • Erfaring med arbeid innen økonomi og HMS er ønskelig
  • God kjennskap til Statens vegvesen sine vegnormaler og håndbøker er ønskelig
  • God kjennskap til offentlige anskaffelser er ønskelig
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B.

Personlige egenskaper:

  • Vi søker deg som har evne til å motivere, utvikle og lede dine medarbeidere
  • Vi søker deg som ser verdien i å skape gode samarbeidsforhold gjennom god kommunikasjon og har evnen til å ta initiativ og selvstendige avgjørelser.
  • Du arbeider strukturert og systematisk, både i team og selvstendig
  • Du har evner å planlegge frem i tid, men også takler uforutsette hendelser når de oppstår.
  • Vi legger også vekt på at du har gode IKT- kunnskaper og at du kommuniser godt både muntlig og skriftlig på norsk.

Vi tilbyr:

  • Som ansatt i Trøndelag fylkeskommune blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø i Trøndelag.
  • Du kan påvirke samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt.
  • Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver som gjør at du får utvikle deg både faglig og personlig.
  • Vi tilbyr deg også disse godene:
    • fleksitid og gode ordninger for avspasering
    • gode forsikrings- og pensjonsordninger
    • lønn etter avtale og gjeldende tariff