• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0950, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5733576
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Seniorveileder

Offentlig forvaltning

Er du en engasjert fagperson som vil være med å gjøre en forskjell for seniorbefolkningen i Bydel Grorud!
Vi har ledig fast stilling som seniorveileder!

Bydel Grorud ligger ved Lillomarka og favner områdene Ammerud, Grorud, Kalbakken, Rødtvet, Nordtvet og Romsås. Bydelen har cirka 27.000 innbyggere, og 150 ulike nasjonaliteter er representert. Bydelen skårer høyt på levekårutfordringer, også i eldrebefolkningen. I Bydel Grorud jobber vi målrettet for å skape gode levekår og livskvalitet for hele befolkningen. De siste årene har folkehelse vært et overbyggende satsingsområde. Seniorveileder skal jobbe forebyggende for å fremme livskvaliteten i eldrebefolkningen, forebygge funksjonsfall og bidra til at eldre kan bo lengre i sin egne hjem. Helsefremmende og forebyggende hjemmebesøk er et viktig tiltak i så måte.

Stillingen er for tiden plassert på Grorudhuset, men vil bli flyttet til nyopprettet fag- og ressursteam i løpet av høsten 2024. 

Som seniorveileder skal du jobbe i tett samarbeid med ansatte i helse og omsorg, og bydelens øvrige tjenesteapparat. 


Kvalifikasjoner:

* Krav om relevant minimum 3 - årig utdanning på høyskolenivå innen helse- eller sosialfag
* Krav om god digital kompetanse og kunnskap om velferdsteknologi
* Krav om gode kommunikasjonsferdigheter og formidlingsevne. Det kreves norskkunnskaper både skriftlig og muntlig tilsvarende høyere nivå (C1)
* Ønskelig med erfaring fra kommunale tjenester
* Ønskelig med erfaring innen arbeidsfeltet, gjerne i tilsvarende eller sammenliknbar stilling
* Ønskelig med kompetanse innen demens, psykisk helse, miljøarbeid eller annen relevant formell tilleggskompetanse

Du må kunne fremvise godkjent politiattest for å tiltre stillingen.

Personlige egenskaper:

* Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
* Selvstendig, og ha god fremdrifts- og gjennomføringsevne
* Fleksibel og løsningsorientert
* Stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere mange oppgaver samtidig
* Godt humør, motiverer og mobilisere ressurser 
* Komfortabel med å betjene tekniske løsninger
* Opptre i tråd med Oslo Kommunes etiske regler

Vi tilbyr:

* Mulighet til å gjøre en forskjell i livskvalitet for seniorer i bydelen
* Faglig utfordrende og utviklende rolle og funksjon, med stor grad av selvstendighet
* Et godt arbeidsmiljø
* Fleksibel arbeidstid
* Gode forsikrings-, pensjons- og låneordninger
* Lønn i lønnstrinn 40 ( kr. 637 900,- pr år) etter Oslo kommunes lønnsregulativ  

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    21.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0950, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5733576
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune