Detaljer

  • Bedrift
    Grimstad kommune
  • Søknadsfrist
    01.05.2019
  • Sted:
    GRIMSTAD
  • Type arbeid:
    Rådgiver
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    5-8 år
  • Ønsket Språk:
    norsk, engelsk
  • Fylke:
    AUST-AGDER
  • Arbeidssted:
    Grimstad
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1629339
  • Se her for andre jobber fra Grimstad kommune

Seniorrådgiver / rådgiver økonomi

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring. Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

Grimstad Kommune har ambisjon om å være en fremtidsrettet kommune som leverer bærekraftige tjenester til kommunens innbyggere, næringsliv og gjester. Vi er en kompleks organisasjon som leverer et bredt sett med tjenester til kommunens innbyggere og næringsliv. Dette stiller store krav til budsjettering og økonomioppfølging. Vi søker nå seniorrådgiver / rådgiver økonomi. Stillingen blir en viktig del av et sterkt lag innenfor økonomiavdelingen og vil jobbe med ulike områder innenfor fagfeltet.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

Arbeidsoppgaver
  • Sentral rolle i plan og budsjettarbeid
  • Rapportering og regnskapsoppfølging i forhold til en eller flere sektorer
  • Analyser, utredninger og prosjektarbeid
  • Lederstøtte innen økonomifeltet og opplæring av ledere og medarbeidere
  • Bidra til videreutvikling av kommunens økonomistyring
  • Bidra til videreutvikling av systemer og økonomiske modeller
  • Løpende saksbehandling
  • Bidra til digitalisering og effektivisering
Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning, minimum bachelornivå, men det er ønskelig med masternivå innen fagområdet
  • Minimum 5 års erfaring fra økonomioppgaver i større komplekse organisasjoner
  • Kunnskap og interesse for kommunal økonomi / offentlig forvaltning
  • Erfaring med bruk av digitale økonomisystemer
  • Erfaring med økonomiske analyser og utredninger
  • Erfaring med utarbeidelse av beslutningsgrunnlag og styringsdokumenter
Personlige egenskaper
  • God økonomiforståelse og analytiske evner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ
  • trives med høyt tempo og stramme tidsfrister
  • Gode samarbeids- og omstillingsevner
  • Evne til å skape tillit og formidle kunnskap og forståelse for økonomifeltet
Vi tilbyr
  • En utfordrende økonomistilling i en fremtidsrettet kommune i vekst
  • Muligheter for påvirkning og faglig utvikling i et viktig område for Grimstad Kommune

Mer informasjon om stillingene finner du på våre hjemmesider eller ved å kontakte vår rådgiver i Activepeople, Lars Inge Holte, på telefon 918 94 306. Vennligst registrer søknad og CV på www.activepeople.no innen 1. mai 2019