Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Seksjonsleder ERP- og analyse

Offentlig forvaltning

Sykehusapotekene HF (SAHF) er et helseforetak som leverer legemidler og apotektjenester til alle sykehus i Helse Sør-Øst (HSØ). Foretaket drifter 20 sykehusapotek lokalisert på de ulike sykehusene i HSØ, har en årlig omsetning på ca. 5mrd og har ca. 1000 ansatte. Vi gjennomfører betydelig investeringer i nytt apoteksystem (Oracle ERP), og bygger opp et miljø som skal ha ansvar for utviklingen av løsningen. Arbeidet med ERP er tuftet på produktteam-metodikk. Ettersom seksjonen nylig er satt opp er det store muligheter til å være med å forme struktur og arbeidsmetodikk.

Vi søker etter en dyktig seksjonsleder av seksjon ERP- og analyse. Seksjonen vil være en av tre seksjoner i foretakets økonomiavdeling og du vil rapportere til økonomidirektør som også er systemeier for Oracle ERP. Vi søker deg som ønsker å jobbe både strategisk og operativt, og er dyktig til å sette deg inn i hvordan forretningen fungerer. Du er en god kommunikator, ser brukernes behov og kan sette ulike behov opp mot hverandre med tilhørende prioritering.

I ledelsen av seksjonen vil du ha ansvar for medarbeidere med ulik fagbakgrunn og høy kompetanse som jobber med både ERP, grunndata, ordrebehandling og analyse. Plattformdrift leveres av vår driftsleverandør Sykehuspartner og teknisk utvikling leveres av foretakets arkitekturavdeling.

Dine hovedoppgaver vil være å lede og utvikle medarbeiderne, slik at seksjonens oppgaver løses på en god måte. Du vil som seksjonsleder ha systemansvar for Oracle ERP, i tillegg ansvar for arbeidet som gjøres i RDAP (Regional data- og analyseplattform) og SLS (Sykehusapotekenes legemiddelstatistikk). Du vil lede produktteamet for ERP, ha overordnet ansvar for prioritering av oppgaver i tett samarbeid med ulike fagansvarlige fra Økonomiavdeling og Fagavdelingen samt avdeling for Digitalisering og Innovasjon.  

For å lykkes i jobben er det en fordel om du har erfaring med rollen som systemansvarlig for IT-løsninger, produktledelse, tjenesteleveranser, og god forståelse for ROS-vurderinger. Du vil få støtte av, men vil også være avhengig av godt samarbeid mot, foretakets ansvarlige innen logistikk, virksomhetsstyring, virksomhetsarkitektur, informasjonssikkerhet, og ikke minst fag- og driftsmiljøene sentralt og på apotek.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring fra ledelse, gjerne av tverrfaglige team
  • Høyere relevant utdanning, for eksempel innen IT, økonomi eller logistikk
  • Gjerne erfaring innen prosjektledelse og/eller produktutvikling
  • Du må gjerne ha erfaring fra test-, oppgave- og Service Management-verktøy tilsvarende Jira som vi bruker i dag

Personlige egenskaper:

  • Du ønsker det beste for dine medarbeidere
  • Løsningsorientert med gjennomføringsevne
  • Nysgjerrig og proaktiv med evne til å sette seg inn i virksomheten
  • Strukturert
  • Evne til å gjøre gode prioriteringer for deg og seksjonen, selv i en hektisk hverdag
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
  • Solid forståelse av prosesser og forretningsdrift
  • For oss er det viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; kunnskapsrik, ansvarsbevisst og raus

Vi tilbyr:

  • En spennende og utfordrende stilling i et foretak med viktig samfunnsoppdrag
  • Store faglige utfordringer der du har mulighet til å kunne utvikle deg videre i et tverrfaglig miljø
  • Mulighet til å jobbe med ny teknologi og fremtidens legemiddelhåndtering i spesialisthelsetjenesten
  • Fleksible arbeidsordninger med hovedlokasjon på Posthuset ved Oslo S
  • Lønn etter avtale
  • Gode personal-, pensjons- og forsikringsordninger