Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Sekretær/ helsesekretær

Offentlig forvaltning

Vi søker en dyktig og engasjert medisinsk sekretær/ helsesekretær til et 6 mnd vikariat i 100 % stilling.  

Behandlingshjelpemidler (BHM) er en av fire seksjoner i avdeling Medisinsk teknologi og e-helse (MTE). Seksjonen har ansvar for utlån og forvaltning av medisinsk teknisk utstyr (MTU) og forbruksmateriell til pasienter som fortsetter den medisinske behandlingen utenfor sykehuset. Som sekretær hos oss vil du være vår frontperson utad mot pasienter, pårørende, besøkende og klinisk personell i sykehuset, både på tlf og i vår Resepsjon. Du vil samarbeide tett med øvrig medisinsk og teknisk personell i seksjonen, slik at vi sammen ivaretar våre pasienter på best mulig måte gjennom hele deres behandlingsforløp.  

Vi er 22 engasjerte ansatte som målrettet jobber med å utvikle og forbedre våre tjenester slik at vi skal kunne møte behovet til befolkningen i vårt sykehusområde på en bærekraftig måte. Den teknologiske utviklingen gir oss nye muligheter og legger til rette for mer hjemmebasert sykehusbehandling. Vi har fokus på økt bruk av digitale innbyggertjenester hvor pasienten selv kan delta mer aktivt i egen behandling. Dette innebærer endrede behandlingsforløp, nye arbeidsprosesser for oss som jobber i helseforetaket og økt krav til informasjonsutveksling mellom partene i hele behandlingskjeden. 

Akershus universitetssykehus HF er en arbeidsplass med stort mangfold. Det er en klar styrke, og avgjørende for å løse våre mange oppgaver innen pasientbehandling, pasientoppfølging, forskning og undervisning. Vi ønsker oss derfor også et mangfold av søkere til ledige stillinger, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uavhengig av identitet og bakgrunn. Arbeidsgiver tar forbehold om endring av arbeidssted, arbeidsoppgaver og ansvarsområde ved behov.

Kvalifikasjoner:

  • Erfaring som sekretær/ helsesekretær  
  • Fordel med kjennskap til medisin teknisk utstyr  
  • Gode IT kunnskaper 
  • Kjennskap til DIPS 
  • Relevant sykehuserfaring, erfaring fra poliklinikk er en stor fordel 
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Medisinsk terminologi 

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og motivert for endringsprosesser 
  • Ansvarsbevisst 
  • Selvstendig og har høy arbeidskapasitet 
  • Systematisk, nøyaktig og strukturert 
  • God til å samarbeide 
  • Serviceinnstilt 
  • Positiv og fleksibel 
  • Initiativrik 
  • Løsningsorientert 

Vi tilbyr:

Som ansatt ved Ahus vil du spille en nøkkelrolle i å løse vårt viktige samfunnsoppdrag!

Hos oss setter vi stor pris på både din trivsel og ditt engasjement – både på jobb og i fritiden. Hos oss får du tilgang til et rikt og variert kultur- og fritidstilbud som gir deg muligheten til å koble av, ha det gøy og bygge fellesskap på tvers av avdelinger.

Vårt bedriftsidrettslag byr på et bredt spekter av innendørs og utendørs aktiviteter som fremmer trivsel og samhold. I tillegg kan du delta i kor, revygruppe, eller benytte deg av våre ferieleiligheter, hytter og en rekke andre spennende kulturtilbud, rabatter og fordeler.

Ahus har også flere personalbarnehager og alle som har et ansettelsesforhold ved foretaket kan søke plass, uavhengig av hvilken kommune de bor i. Barnehagene ligger i umiddelbar nærhet til vår lokasjon på Nordbyhagen. 

Som ansatt kan du leie bolig av Ahus på Nordbyhagen eller Ahus Kongsvinger. Boligene varierer i størrelse fra 1-roms til 4- roms leiligheter i blokker, rekkehus og småhus. 

Les mer om alle våre tilbud for våre ansatte her: www.ahus.no/om-oss/ansatte