• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996431
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
Ledig stilling

Sandnes kommune

Sandnes kommune søker IT-rådgivere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker nå to dyktige IT-rådgivere til vårt team innen tjenesteforvaltning. Som IT-rådgiver vil du spille en viktig rolle i å sikre stabil og effektiv drift av kommunens IT-tjenester. Du vil jobbe tett med dyktige kolleger i et dynamisk og hektisk miljø.

Hva kan vi tilby deg?
En utfordrende og spennende rolle i et dynamisk og komplekst miljø
Mulighet til å være med å forme fremtidens digitale løsninger
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer 

Digitalisering og IT
Vi er 23 medarbeidere og én lærling som gir råd, støtte og hjelp innen IT og digitalisering til alle kommunens virksomheter. Digitalisering og IT har fire faggrupper (Støtte og klientforvaltning, Nettverk og infrastruktur, Tjenesteforvaltning og Digitalisering). 

Vi skaper fremtidens tjenester - for og sammen med innbyggerne.
Vi forenkler slik at innsatsen brukes der den gir mest verdi.

Kvalifikasjoner:

Vi søker nå to dyktige IT-rådgivere til vårt team for tjenesteforvaltning. Du trenger ikke å ha erfaring med alt som er nevnt under ønsket arbeidserfaring og kompetanse. Hvis du har erfaring innen noen av områdene vi leter etter, oppfordrer vi deg til å søke! Vi vil gjøre en samlet vurdering av kandidatene og den totale kompetansen i ansettelsesprosessen.

Du har høyere relevant utdannelse innen IT, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdannelse. 

Ønsket arbeidserfaring og kompetanse:

  • Erfaring med Citrix og/eller AVD.
  • Scripting og automatisering (PowerShell, Python eller andre relevante språk).
  • Drift og forvaltning av sikkerhetsløsninger (backup, HW og SW).
  • Drift og forvaltning av infrastruktur og infrastruktur som kode  "On-prem" og skytjenester (Azure, Terraform).
  • Drift, forvaltning og utvikling av tjenester som Microsoft 365 og Google Workspace.
  • Erfaring med feilsøking og problemsløsning.
  • Fordel med erfaring fra jobb i store og  komplekse miljøer.
  • Kontrakts og leverandøroppfølging.
  • Identitets og tilgangsstyring.

Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2

Personlige egenskaper:

Lærevillig og nysgjerrig: IT-verdenen er i stadig endring, og du må være villig til å lære nye ting og holde deg oppdatert på fagfeltet.
Tilpasningsdyktig og fleksibel: Du må kunne tilpasse deg endringer og nye situasjoner.
Proaktiv og løsningsorientert: Du bør være i stand til å identifisere forbedringspotensialer og komme med forslag til løsninger.
Strukturert og systematisk: Du må kunne jobbe strukturert og systematisk for å holde oversikt over oppgaver og prioriteringer.
Serviceinnstilt: Du må ha en positiv holdning og være villig til å hjelpe kolleger og brukere med IT-relaterte utfordringer

Vi tilbyr:

  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996431
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune