Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Samfunnsutvikling - samfunnsplanlegger/samfunnsutvikler

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Innlandet fylkeskommune skal tilsette medarbeider i 100 prosent stilling til arbeid med samfunnsutvikling og samarbeid med fylkets regioner og kommuner om plan- og utviklingsarbeid. Arbeidet er knyttet til realisering av Innlandsstrategien og strategier og tiltak i Regional plan for det inkluderende Innlandet som blant annet prosjektene «Boligutvikling i distriktene» og «Nærbutikken som møteplass og velferdssentral». Dette er eksempler på fylkeskommunale samarbeidsprosjekt med statlige aktører som skal bidra til økt kompetanse og aktivitet i kommunene. Vi trenger en medarbeider med kompetanse og erfaring fra bredt anlagt plan- og utviklingsarbeid og solid kunnskap om prosess- og prosjektledelse, gjerne fra kommunal virksomhet.  Det handler om å bygge «lag» som kan inspirere, veilede og støtte kommunene i deres samfunnsutvikling. For når kommunene lykkes, lykkes Innlandet.

Stillingen er lagt til Samfunnsutviklingsavdelingen, seksjon Strategisk planlegging og samordning.

Om enheten

Seksjon er en av fire seksjoner i Samfunnsutviklingsavdelingen og har 8 medarbeidere. Seksjonen har en bred portefølje som bla. utarbeidelse av regional planstrategi, samordning og gjennomføring av regionale planer, samordning og av og med større plan- og utviklingsprosjekter, bærekraftig arealbruk og regionalt folkehelsearbeid.  Seksjonen jobber i tatt samarbeidet med regionale og statlige aktører, med kommuner og andre aktører om planer, prosesser og prosjekt som bidrar til god samfunnsutvikling i kommunene i Innlandet.

Vi søker deg som

  • Er engasjert og ønsker å bidra til helhetlig samfunnsutvikling
  • Har gode kommunikasjonsegenskaper som bygger tillit
  • Har evne til å bygge gode samarbeidsrelasjoner
  • Inspirerer og engasjerer andre
  • Er god på prosessledelse
  • Er strukturert og resultatorientert
  • Har evne til å tenke helhetlig

Vi tilbyr

  • En samfunnsnyttig arbeidsgiver med stor betydning for utviklingen i Innlandet
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Lønn etter avtale
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger 

Om stillingen

  • 100 % fast rådgiverstilling ledig fra 01.06.2024
  • Seksjonen er lokalisert på Hamar, men vi kan tilby ulike former for fleksibilitet for deg med den rette kompetansen

Arbeidsoppgaver

  • Bidra i utvikling og oppfølging av fylkeskommunale planer og strategier
  • Lede eller bidra i fylkeskommunale samarbeidsprosjekt
  • Bidra til veiledning og kompetansebygging i kommunene innenfor ulike tema/satsingsområder
  • Etablere og drive et prosessledernettverk i fylkeskommunen 

Kvalifikasjonskrav

  • Plan- og eller samfunnsfaglig utdanningsbakgrunn på masternivå. Langvarig praksis innenfor fagområdet kan kompensere for utdanningskravet.
  • Relevant erfaring: Erfaring fra ledelse av plan- og utviklingsarbeid.  

 

 

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.