Ledig stilling

Tønsberg kommune

Saksbehandler - 100% stilling

Offentlig forvaltning

Tønsberg kommune er i en spennende omstillingsfase, og vi søker en engasjert og dyktig saksbehandler til vårt kontor. Vi er på jakt etter deg som brenner for å gjøre en forskjell og som ønsker å bidra til å utvikle bærekraftige og målrettede tjenester for våre innbyggere.

Vi legger stor vekt på å utvikle tjenester basert på innbyggernes behov, ressurser og egenmestring.

Vårt mål er å legge til rette for at de som kan og ønsker det, har mulighet til å bo hjemme lengst mulig og mestre egen hverdag.

Vi forvalter helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven, pasient- og brukerrettighetsloven samt annet relevant lovverk.

Som saksbehandle behandler du søknader om helse og omsorgstjenester for alle aldersgrupper.

Du som søker må være fremoverlent og like å reise på hjemmebesøk, kartlegge, vurdere og ta avgjørelser. Du må også kunne se løsninger, med fokus på tjenestebrukers ressurser og egen evne til mestring.

Er du trygg på deg selv og mestrer å stå i utfordrende dilemmaer, ønsker vi å høre fra deg.

Denne stillingen er del av vårt mestringsteam som har hovedfokus på tidlig innsats og egenmestring.

 

 Hovedarbeidsoppgaver

  • Kartlegge, utrede og saksbehandle tjenestebehov til innbyggere innen helse- og omsorg
  • Sikre pasient- og brukerrettighetene i saksbehandlingsprosessen
  • Beslutte og bestille tjenester for å sikre innbygger sitt behov
  • Ha oversikt over behov og tilgang til tjenester innen fagområde
  • Følge opp evt oppdragstakere og private leverandører
  • Sikre samarbeid med relevante aktører i saksbehandlingsprosessen og delta på samarbeidsarenaer
  • Gi råd og veiledning til søkere, pårørende, kollegaer og samarbeidspartnere
  • Bidra i tjenesteutvikling i enheten og kommunen
  • Bidra til å sikre helhetlige tjenestetilbud til innbyggere

Kvalifikasjonskrav

  • 3-årig høyere utdanning offentlig godkjenning sykepleier eller vernepleier. 
  • Videreutdanning helserett. Dersom søker kan vise til bred innsikt i helse- og omsorgslovgivning, pasientrettighetsloven og forvaltningsloven, kan det veie opp for manglende formell kompetanse i helserett. 
  • Erfaring med saksbehandling innen helse- og omsorg
  • Digitale ferdigheter 
  • Kommunisere godt på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Nødvendig med førerkort klasse B

 Ønskede kvalifikasjoner

  • Kjennskap til dine styrker
  • Innsikt i eller erfaring fra kommunale helsetjenester
  • Innsikt i eller erfaring fra arbeid innen psykisk helse og rus av nyere dato
  • Erfaring prosjektarbeid og tjenesteutvikling 

Personlige egenskaper

  • Selvgående, tydelig og trygg
  • Må kunne lede, koordinere og ta beslutninger
  • Fleksibel, løsningsorientert og tar initiativ
  • Ha gode samarbeidsevner
  • Bygger tillit til brukere, pårørende, tjenesteytere og samarbeidspartnere
  • Klarer å stå i utfordrende dilemmaer og kan sette grenser

 Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr 

  • Utfordrende arbeidsoppgaver innenfor et bredt arbeidsområde
  • Godt arbeidsmiljø
  • Medvirkning i utviklingen av organisasjonen 
  • Dagtid/fleksitid
  • Treningsavtaler og firmahytte
  • Tjenestebil
  • Etisk refleksjon
  • Lønn etter gjeldende avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Stillingskode: 8530

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette. 

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.