• Bedrift
    Hå kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4360, VARHAUG

    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5733084
  • Se her for andre jobber fra Hå kommune
Ledig stilling

Hå kommune

Regnskapskonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved regnskapsavdelingen er det ledig en 100 prosent fast stilling som regnskapskonsulent.

Regnskapsavdelingen har ansvaret for å føre regnskapet for Hå kommune, Sirevåg havn, Hå kyrkjelege fellesråd + tre sokneråd. Vi er tre ansatte som har kontorsted på rådhuset på Varhaug. Avdelingen er en del av økonomiseksjonen.

Kvalifikasjoner:
• Godkjent bachelor i regnskap/økonomi og administrasjon
• Minimum ett års erfaring fra tilsvarende jobb i kommunal sektor
• God IKT-kompetanse
• Erfaring i bruk av Visma Enterprise
• Gode kommunikasjonsevner
• Du må være løsningsorientert og bidra til et godt arbeids- og læringsmiljø
• Personlig egnethet vil bli vektlagt

Oppgaver:
• Fakturamottak

• Behandling av purringer (purringer på inngående fakturaer)

• Diverse forefallende oppgaver Regnskap

• Diverse merkantile oppgaver for Eiendomsavdelingen

• Regnskap fra a til å

Stillingsbeskrivelse:
Hå kommune bruker Visma Enterprise som regnskapssystem.

Fakturamottak:
Mottak av faktura og fordeling av disse til aktuelle saksbehandlere. Kommunen mottar 98 % av fakturaene elektronisk. De resterende 2 % må skannes inn. Ca 58 % av fakturaene har profiler og blir fordelt automatisk.
Svare på spørsmål fra leverandører angående fakturaer.
Hjelpe saksbehandlere med kontering av faktura dersom de trenger hjelp.

Purringer:
Behandling av purringer på inngående fakturaer.

Diverse forefallende oppgaver Regnskap:
Dette er oppgaver som kan variere. Det omfatter blant annet hovedbokføringer, diverse avstemninger (mot fagsystem, bank etc), remitteringer, utfakturering og å svare på henvendelser fra kunder angående utgåendeog inngående fakturaer.

Diverse merkantile oppgaver for Eiendomsavdelingen:
Dette omfatter blant annet fakturakontering og kontroll, viderefakturering, arbeid med forsikringer og forsikringssaker, hovedbokføringer, godkjenningsoppgave i Visma approval, oppfølging av bilparken og innkreving av inntekter til Eiendomsavdelingen.

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål, i PDF-format, sammen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no) og utenlandske attester oversatt til et skandinavisk språk eller engelsk.

Ansettelsesvilkår
Ansettelsen skjer på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysningen, og de til en hver tid gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger med ulykkesforsikring i fritiden. Kommunen har prøvetid på 6 måneder og regler for flyttegodtgjørelse. 

 

  • Bedrift
    Hå kommune
  • Søknadsfrist
    20.05.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4360, VARHAUG

    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5733084
  • Se her for andre jobber fra Hå kommune