Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

Rådgiver stab og prosjektstøtte

Avdeling byggeprosjekter (tidligere Stavanger eiendom) ivaretar kommunens rolle som byggherre, for gjennomføring av kommunens egne formålsbygg.  
Avdelingen har ansvar for utvikling, planlegging og gjennomføring av kommunens byggeprosjekter. Akkurat nå gjennomfører vi flere mulighetsstudier for nye skoler og helsebygg. Vi planlegger og gjennomfører nye barnehager, idrettsbygg og skoler og vi utfører større rehabiliteringer som Stavanger svømmehall, Rådhuset og Nye Tou. 
Avdelingen har 20 ansatte og har en årlig investeringsramme fra 700 - 900 millioner kroner. 

Formålet med stillingen er å assistere prosjektlederne i avdelingen i forbindelse med kommunale byggeprosjekt herunder styring og oversikt vedrørende økonomi. 
I tillegg er formålet med stillingen å ivareta oppgaver knyttet til den daglige driften for hele avdelingen. 

 

Arbeidsoppgaver

Prosjektstøtte - være en støtte for prosjektledelsen vedrørende: 

Assistere ansatte med dokumentetablering- og håndtering i kommunens arkivsystem (Public 360) 
Overordnet ansvar for oversikt over avdelingens avtaler i kommunens valgte systemer (Mercell, Public 360, med mer) 

Støtte for avdelingen vedrørende bruken av kommunens systemer 

Opplæring og support for eksterne byggeledere og prosjektledere i våre systemer 

Kontaktperson og støtte for systemet HMSREG 

Økonomi og regnskap:

Holde byggeregnskapene oppdatert (f.eks. føre budsjettjusteringer og tilskudd, fakturakontroll, kontrollere og avslutte byggeregnskap i kommunes valgte systemer) 

Delta i månedlig rapportering av prosjektene 

Ansvar for behandling av fakturaer til avdelingen herunder kobling til rekvisisjoner i FS, kontering, purringer, retur, mm. 

Registrerer kontrakter i FS og bankgarantier i (Facility Station - bestillings- og forvaltningssystem) 

Søke om div kompensasjoner og tilskudd og sørger for at de blir utbetalt, f. eks rentekompensasjon Husbanken 

Innhente grunnlag for kredittvurdering av firma/ anbydere Bistå ved oppsett av anbudsinnstillinger 


Bistå med driftsoppgaver for avdeling: 

Holde oppdatert oversikt over avdelingens investeringsprosjekt iht. våre systemer 

Tilrettelegge for og følge opp timeføring i avdelingen 

Løpende oppdatering av avdelingens intranettside og prosjektinformasjon på internett 

Løpende oppdatering av Prognosesenterets database for benchmarking av skoler og barnehage 

Foreta diverse bestillinger på vegne av avdelingen (for eksempel ID-kort, reiser, kurs- og konferanser, mat, etc.) 

 
Kvalifikasjoner

Økonomi/administrasjon eller byggfag
Høyskole/universitet (bachelornivå) 
Lang relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
Norsk nivå C1, for de som ikke er nordiske statsborgere
Engelsk nivå flytende

Personlige egenskaper
God kunnskap om prosjektøkonomi og regnskap 
God kommunikasjonsevne 
Evne til systematisk oppgaveløsning 
Gode skriftlige ferdigheter 
Systemforståelse og anvendelse av digitale verktøy
Gode evner til samarbeid 
Vi tilbyr
Lønn etter avtale 
God fleksibel arbeidstidsordning  
Pensjonsordning i KLP