• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    04.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4097048
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Rådgiver/spesialrådgiver offentlige anskaffelser - Anskaffelsesenheten Bærum kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å jobbe med offentlige anskaffelser i ett av kommune-Norges største og beste anskaffelsesmiljøer? Da er vi interessert i din søknad! Nyutdannede oppfordres til å søke!

Vi søker etter en motivert og lærevillig medarbeider som trives med høyt tempo og ansvar.

Bærum kommune er den 5. største kommunen i Norge og kjøper varer og tjenester, bygg og anlegg for nesten 4 milliarder kroner årlig. Med dette følger et ansvar om å opptre som en profesjonell innkjøper og sørge for å få mest mulig igjen for midlene. Bærum kommunes ambisiøse anskaffelsesstrategi er godt forankret i kommunens politiske og administrative ledelse, med høyt fokus på innovasjon og reduksjon av klima- og miljøavtrykk.

Stillingene er organisert under Anskaffelsesenheten, som er en sentral støtteenhet i kommunen. Vi forvalter kommunens anskaffelsesstrategi og har prosessansvar for alle anskaffelser i kommunen over kr. 100 000,-. Profesjonalitet og videreutvikling er viktig for oss, derfor er vi sertifisert etter ISO 9001 kvalitet og ISO 14001 miljø. Med 18 høyt kvalifiserte medarbeidere har vi som mål å være en ledende anskaffelsesenhet i kommune-Norge. 

Vår nye medarbeider får et selvstendig ansvar for å gjennomføre anskaffelser, etablere og følge opp avtaler på diverse vare- og tjenesteområder for kommunen, hovedsakelig innen IT og administrasjon. Vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø med stor takhøyde. 

Stillingene skal bidra til å nå målene om:

  • formålseffektive, kostnadseffektive og bærekraftige anskaffelser
  • god styring, ledelse og kontroll av anskaffelser i kommunen
  • profesjonalisering i gjennomføringen av anskaffelsesprosesser

Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede anskaffelsesprosesser i samarbeid med faggrupper, herunder planlegge konkurranser, kunngjøre konkurranser, evaluere tilbud og tildele avtaler
  • Identifisere og realisere gevinster ved inngåelse av nye avtaler
  • Følge opp rammeavtaler, herunder følge opp kommunens innkjøp og leverandørenes prestasjoner
  • Tett oppfølging og samhandling med andre tjenestesteder i kommunen
  • Andre arbeidsoppgaver innen enhetens ansvarsområde, herunder utviklingsoppgaver innen analyser, metodikk, prosesser, rutiner og maler

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på minimum bachelornivå kreves, for eksempel økonomi, innkjøp/logistikk, ingeniør
  • 2-3 års relevant erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel
  • Erfaring med IT-anskaffelser, eventuelt god IT-kompetanse/systemforståelse er en fordel
  • God Excel-kompetanse og relevant erfaring med analyser og gevinstberegninger er en fordel
  • God kompetanse i norsk, skriftlig og muntlig er nødvendig

Personlige egenskaper:

Følgende personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt:

  • Du er resultatorientert og løsningsdyktig
  • Du har evne til å arbeide selvstendig, analytisk og planmessig
  • Du er god i samhandling og kommunikasjon med andre
  • Du er lærevillig og har pågangsmot

Vi tilbyr:

  • Spennende, selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
  • God opplæring og gode muligheter for videre utvikling i et sterkt fagmiljø med en stor portefølje, bl.a. mulighet for kompetanseutviklingsstipend
  • Moderne lokaler med kantine, som ligger sentralt i Sandvika
  • Fleksitid
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Stillingen lønnes som rådgiver eller som spesialrådgiver avhengig av kvalifikasjoner og arbeidserfaring
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    04.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4097048
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 14.09.2021