• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5401098
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 19.03.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Rådgiver/saksbehandler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

100 % fast stilling som rådgiver med saksbehandlingsansvar for tildeling av tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven i Gjemnes kommune

Kommunens forvaltningsorgan for tildeling av helse- og omsorgstjenester er organisert i et vedtaksteam med kommunalsjef helse og omsorg som leder av teamet. Vedtaksteam ivaretar også rollen som koordinerende enhet. Den utlyste stillingen vil hovedsakelig være knyttet til saksbehandling, men har også fagutviklingsansvar og p.t. systemansvar for fagsystemet profil.

Gjemnes kommune har 2670 innbyggere, og ligger midt imellom byene Molde og Kristiansund med kjøretid på ca. 30 minutter. Stillingen ligger organisert direkte under kommunalsjef helse og omsorg, og er lokalisert i Batnfjordsøra sentrum.

Om stillingen:

I rollen som saksbehandler har du ansvar for å innhente informasjon, saksbehandle søknader og skrive vedtak i tråd med gjeldende lover og forskrifter. Saksbehandler har nært samarbeid med de øvrige deltakere i vedtaksteam, tjenesteutfører, andre kommunale virksomheter og spesialisthelsetjenesten. Saksbehandler skal sikre god kommunikasjon og samhandling og gi innspill til faglig utvikling av tjenesten.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandlingen skal bidra til kartlegging av søkers hjelpebehov og ressurser, vurdering av tjenester og å skrive vedtak. Saksbehandler må ta hensyn til en rekke myndighets- og formkrav. Klagesaksbehandling inngår i saksbehandlingen.
  • Stillingen innebærer personlig møte med søkere og deres pårørende, og samarbeid med andre aktører og tjenester.
  • Saksbehandler forbereder saker og deltar ukentlig i møter i vedtaksteam
  • Deltagelse i andre møter og prosjekter i sektoren må påberegnes
  • Du har et overordnet ansvar for kompetanseheving innenfor helse- og omsorgstjenesten, som innebærer å kartlegge behov, lage plan, søke om tilskudd og rapportere på disse.
  • Per tiden inneholder stillingen også systemansvar for fagprogrammet Profil. Planen er at kommunen skal inn i helseplattformen, noe som innebærer at dette ansvaret kan endre seg.

Kvalifikasjoner:

  • Du har helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole-/universitetsnivå, minimum bachelorgrad.
  • Du har god kjennskap om forvaltning av kommunale helsetjenester og erfaring med saksbehandling.
  • Det er ønskelig at du har videreutdanning innen helserett.
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig.
  • Du kjenner til og har kunnskap om kommunale helse- og omsorgstjenestetilbud.
  • Du har gode dataferdigheter, og kjennskap til fagprogrammet Profil er en fordel.
  • Du har førerkort kl. B.

Personlige egenskaper:

  • Du er faglig dyktig, kan jobbe selvstendig og være god lagspiller
  • Du tar initiativ, liker å ha oversikt og har god gjennomføringsevne.
  • Du er engasjert, positiv og evner til å tenke nytt og på tvers.
  • Du er opptatt av å skape et godt arbeidsmiljø og bidrar inn i det.
  • Du er god på å samarbeide på tvers av fag og forvaltningsnivåer
  • Du er trygg på deg selv, da hverdagen kan være tøff der en jobber etter politiske vedtatte rammer, forventninger fra bruker og pårørende, tilsynsmyndigheter og ledelse.

Personlig egnethet blir vektlagt ved alle ansettelser.

Vi tilbyr:

  • Fleksitidsordning
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Godt arbeidsmiljø og hyggelige kollegaer
  • Muligheter for bruk av tjenestebil.

Politiattest av nyere dato må fremlegges før tiltredelse.

 

 

 

 

Tilsetting skjer etter vanlig kommunale vilkår i samsvar med lov- og avtaleverk. Medlemskap i KLP. Det gjøres oppmerksom på at navnet på søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentliglova § 25, andre ledd.

For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med kommunalsjef helse og omsorg Ragnhild Kleive på tlf. 957 48 857.

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    07.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5401098
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 19.03.2024