• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6305558
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådgiver/Jurist

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nav Bergen Sentrum har ledig to stillinger som rådgiver/jurist.

 
Kontoret ble nyetablert den 1.april 2025.
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 85 000 innbyggere og ca. 3000 kommunale tjenestemottakere. Nav Bergen sentrum er regionskontor i Nav region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har Nav Bergen sentrum rundt 300 ansatte, hvor 219 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  
Sosialtjenesten i Nav er en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved Nav Bergen sentrum er delt inn i avdelingene: Mottak og Avklaring, Mottak og avklaring ung, Arbeid og Kvalifisering, Helse og Rehabilitering, Bo-oppfølgingstjenesten, Gjeldsrådgivningstjenesten i Bergen, Ny Sjanse og og NorA. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.

Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible.

Kvalifikasjoner:

- Det kreves juridisk embetseksamen/mastergrad.

- Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet som evne til å arbeide selvstendig, målstyrt og systematisk, herunder evne til å holde seg oppdatert på aktuelt lov- og regelverk, og bidra aktivt i tolkning og formidling av dette.

- Gode norskkunnskaper - muntlig og skriftlig

- Det er ønskelig med erfaring fra tilsvarende arbeid

Personlige egenskaper:

- Det forventes evne til samarbeid, selvstendighet og evne til å ta initiativ, samt evne til å oppnå resultater i samhandling med brukerne.

- Gode kommunikasjonsevner

- Endringsvillig

- Ansvarsbevisst

- Strukturert

- Bidra til positivt arbeidsmiljø

- Må trives i et aktivt og travelt miljø

Vi tilbyr:

Lønn etter gjeldende retningslinjer i Bergen kommune
Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
Godt arbeidsmiljø
Spennende og meningsfylte oppgaver
En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
Fleksibel arbeidstid

Vi ønsker at referanser oppgis i søknaden, og at vitnemål vedlegges. Dersom du er nyutdannet og ikke har fått vitnemål enda, opplys om dette i søknaden. 

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.08.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6305558
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune