• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488936
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådgiver i offentlige anskaffelser

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du jobbe med offentlige anskaffelser i et tverrfaglig miljø og har stort engasjement for samfunnsansvaret og kommunens rolle i offentlig forvaltning?

Bli en del av vårt team!

Etat for bygg og eiendom tilbyr samfunnsnyttig rådgiverstilling med offentlige anskaffelser hos en av Norges største eiendomsforvaltere.

Du vil bli del av avdeling for økonomi og administrasjon, som består av 20 dyktige medarbeidere i fagområdene økonomi, HR/Lønn og anskaffelser. Anskaffelser består av en fagleder og tre rådgivere. Teamet inngår årlig rammeavtaler, kontrakter og entrepriser.

Etat for bygg og eiendom er med sine 550 ansatte en av Norges største eiendomsforvaltere med over 1000 bygg og rundt 1,3 millioner kvadratmeter bygningsmasse. Etaten har ansvar for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunens eiendommer, som i hovedsak består av skoler, barnehager, sykehjem, kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller. Vi er sertifisert etter kvalitetssystemene ISO 9001 (kvalitet) og ISO 14001 (miljø).

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på masternivå innen rettsvitenskap eller økonomi og administrasjon
  • Kandidater med relevant bachelor og minimum 5 års relevant erfaring innen offentlig anskaffelser kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Utdanning fra utlandet må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse
  • Kunnskap om regelverket om offentlige anskaffelser

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeidsevner
  • Er strukturert og selvstendig
  • Inngir tillit og bygger relasjoner til de du jobber sammen med 
  • Svært gode formidlings- og kommunikasjonsevner på norsk
  • Personlig egnethet vektlegges

 

Vi tilbyr:

  • Inkluderende, dedikerte og trivelige kolleger
  • Utfordrende og selvstendige oppgaver i et tverrfaglig godt kompetansemiljø
  • Flotte lokaler sentralt i sentrum, inkludert trimrom og sykkelparkering
  • Trivselsgruppe og velferdslag
  • Fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    11.01.2026
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6488936
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune