Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
19.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6313687Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune
Innlandet fylkeskommune
Rådgiver HR og HMS (vikariat)
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater
Ledig vikariat som rådgiver innen HR og HMS i Innlandet fylkeskommune
Vi ser etter deg som ønsker å være en pådriver for helhetlig HMS-tankegang i Innlandet fylkeskommune, og som kan bidra til å integrere HR og HMS i overordnet strategisk arbeid.
Om seksjonen
Stillingen er i enhet Strategisk HR og HMS, som er en av tre enheter i seksjon HR og digitalisering. Seksjonen er for tiden er organisert i fylkeskommunens stab og har 30 medarbeidere som arbeider innen hele bredden av HR- og HMS-faglige oppgaver. Seksjonen leverer tjenester til hele organisasjonen, og har en sentral rolle i ivaretakelse og utvikling av arbeidsgiverrollen. Det løses både operative og strategiske oppgaver der evnen til å arbeide tverrfaglig i team og utvikle helhetlige løsninger for organisasjonen er sentralt. Seksjonen består i dag av tre enheter, men organisasjonen er i endring, noe som kan påvirke stillingen i løpet av vikariatets varighet.
Vi tilbyr
- 100 % vikariat med varighet i ett år (12 mnd), oppstart snarest
- deltagelse i et stort, kompetent HR- og HMS-faglig miljø
- den som tilsettes i stillingen vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidsoppgaver
- Bidra til utvikling og oppfølging av systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid (HMS) på ulike nivåer i organisasjonen
- Bistå ledelsen i utvidet partssamarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten i HMS-relaterte spørsmål
- Delta i revidering og videreutvikling av HMS-kurs og kompetansetiltak rettet mot ledere, verneombud og ansatte
- Etablere og følge opp opplæringstiltak knyttet til forebygging og håndtering av vold og trusler, med utgangspunkt i risikovurderinger og lokale behov
- Bidra i arbeidet med aktivitets- og redegjørelsesplikten (ARP) og sikre at HMS-perspektivet ivaretas i likestillings- og inkluderingsarbeidet
- Ivareta sekretariatsfunksjon og bidra til å legge til rette for godt partssamarbeid i hovedarbeidsmiljøutvalget (HAMU) og arbeidsmiljøutvalget (AMU) for sentraladministrasjonen
- Utvikle og formidle gode verktøy, veiledere og støttemateriell som kan understøtte det systematiske HMS-arbeidet med særlig vekt på psykososialt arbeidsmiljø
- Ved behov delta i tverrfaglige prosjekter og utviklingsarbeid innen organisasjonsutvikling, arbeidsmiljø og HMS
Kvalifikasjonskrav
- For å fylle stillingen må du ha relevant høyere utdanning for arbeidsområdet.
Det er ønskelig at du har
- erfaring med HR og/eller systematisk HMS-arbeid på organisasjonsnivå
- god kunnskap om HMS med særlig vekt på faktorer som påvirker psykososialt arbeidsmiljø
Vi legger også vekt på at du
- har gode samarbeidsevner og arbeider godt i team, samtidig som du er selvstendig og tar initiativ
- evner å jobbe kunnskaps- og forskningsbasert
- er ivrig etter å utvikle arbeidsprosesser og finne nye løsninger
- har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- har gode digitale ferdigheter, slik at du kan arbeide effektivt i bla. kvalitetsverktøy, arkivsystem, risikomodul, Teams mm.
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Fylkeskommunen er en virksomhet i utvikling og endring. Arbeidsoppgaver, ansvarsområder og organisering vil derfor kunne utvikle og endre seg i takt med organisasjonens behov.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Bedrift
Innlandet fylkeskommuneSøknadsfrist
19.08.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etaterUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2325, HAMAR
HAMAR
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
6313687Se her for andre jobber fra Innlandet fylkeskommune