Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Rådgiver digitalt arkiv

Offentlig forvaltning


NITTEDAL KOMMUNE – For å kunne gi innbyggere, næringsliv og frivillige gode tjenester og en effektiv forvaltning (Digitalt førstevalg) har vi ambisiøse mål innen digitalisering. På veien inn i digital livsform, skal store deler av kommunens tjenester omgjøres til digitale prosesser og automatiserte funksjoner. Kommunen skal etablere en virksomhetsarkitektur som legger et grunnlag for å realisere kommunens strategiske styringsmål.
Enhet for digitalisering har ansvar for å at teknologien understøtter og muliggjør kommunens behov innenfor digitalisering, samt sørge for god drift av systemer og sikker infrastruktur. Digitaliseringsenheten er i dag 14 årsverk og 3 lærlingestillinger, fordelt på områdene IT- drift, IT utvikling, dokumentsenter og innbyggerdialog (servicetorg).   
 
 
NITTEDAL KOMMUNE har behov for å styrke sitt team innenfor digitalisering, og søker nå 
 
Rådgiver digitalt arkiv
 
Vi søker etter en kollega som har god kunnskap om arkiv og god arkivforståelse, samt god IT- og prosjektleder kompetanse . Vår nye kollega skal videreutvikle elektronisk saksbehandling, jobbe aktivt med kvalitetskontroll, forbedring av prosesser og være med å videreutvikle rutiner. I tillegg til å yte god bistand og service til publikum og medarbeidere.

Arbeidsoppgaver

 

  • bidra til at dokumentsenterets daglige oppgaver er ajour
  • analysere og forbedre prosesser
  • utarbeide, oppdatere og vedlikeholde gode rutiner i forbindelse med elektronisk dokumentbehandling
  • holde oversikt over dataflyten og integrasjoner med andre systemer/arkiv løsninger
  • bistå i arbeid med masterdata management
  • bistå med systemtekniske utfordringer i forbindelse med elektronisk arkiver
  • prosjektleder/ ressurs i aktuelle prosjekter
  • rådgiver for øvrige ansatte i forbindelse med elektronisk arkiv
Kvalifikasjoner


Utdannelse:  

  • bachelor/master innen IT (Høyere utdannelse innen IT/digitalisering/økonomi)
  • relevant erfaring kan kompensere for formell utdannelse
  • sertifisering innen prosjektledelse

 

Krav til erfaring:

  • innen digitale arkiv og løsninger  
  • prosjektledererfaring ved innføring av digitale arkiver
  • kunnskap innen offentlige anskaffelser og avtaler
  • kjennskap til kommunemarkedet og gjerne fra leverandørsiden
  • erfaring fra arbeid med forbedringsprosesser
  • erfaring med bruk av prosjektveiviseren

 

Det er ønskelig at du også har:

  • erfaring innen digitalisering av kommunal virksomhet
  • erfaring fra masterdata management
  • god økonomi og forretningsforståelse
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne
     
Personlige egenskaper

 

  • genuint opptatt av å forenkle, fornye og forbedre ved bruk av teknologi
  • evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt - også under press
  • gode samarbeidsevner og god kundeforståelse
  • evne til oversikt og prioritere arbeidsoppgaver
  • stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi tilbyr
  • spennende og utviklende arbeidsoppgaver
  • godt arbeidsmiljø
  • trimrom
  • gratis parkering
  • elbilladning
  • lønn etter avtale
  • god pensjonsordning