• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2086378
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 06.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Prosjektmedarbeidere

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunens plan- og eiendomsregister og kartbaser er også i vårt ansvarsområde. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører Byrådsavdeling for byutvikling, og vi har ca. 220 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger. Vi er flyttet inn i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Bruns gate.

Juss- og tilsynsavdelingen består av en juridisk og en tilsynsseksjon med til sammen 27 ansatte. Tilsynsseksjon består av 17 årsverk. Hovedoppgavene til seksjonen er å føre tilsyn med foretak som har påtatt seg ansvarsretter i byggesaker og følge opp ikke omsøkt byggeaktivitet (ulovlighetsoppfølging). Grunnet stor saksmengde har vi opprettet et prosjekt for å redusere restanselisten ved seksjonen. Prosjektet skal ha fokus på produktivitet og rask saksbehandling, og vil ha en varighet på 2 år. Vi ønsker å ansatte mellom 2 og 4 prosjektmedarbeidere til prosjektet, men med mulighet for at det kan bli flere stillinger.

Arbeidsoppgaver
  • Behandle saker hvor det er mottatt melding om at tiltak kan være utført i strid med plan- og bygningslovgivningen.
  • Behandle klagesaker innen tilsynsområdet.
  • Arbeidsoppgavene kan bli endret etter behov og kompetanse. 
Kvalifikasjoner
  • Master i rettsvitenskap eller byggteknisk utdannelse (ingeniør, geolog, byggmester eller teknisk fagskole).
  • Kjennskap til plan- og bygningsloven vektlegges.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og tilsynsarbeid vektlegges.
  • Lang og relevant praksis kan oppveie for manglende utdanning. 
  • Nyutdannede oppfordres til å søke.
Personlige egenskaper
  • Du like å jobbe i et hektisk arbeidsmiljø med høye krav til produksjon og effektivitet.
  • Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger.
  • Du trives med å ha varierte arbeidsoppgaver og er løsningsorientert.
  • Du er trygg på deg selv og håndterer konfliktsituasjoner på en god måte.
  • Du trives med å jobbe på lag med andre og deler din kompetanse og erfaring.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
  • Spennende oppgaver innenfor et interessant fagområde.
  • Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement.
  • Fleksitid.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5008, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2086378
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 06.10.2019