Ledig stilling

Rendalen kommune

Praktisk bistand / hjemmehjelp – 70% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tjenesten leveres til bosatte i Rendalen kommune som har et særlig behov for praktisk hjelp i hjemmet på grunn av sykdom, funksjonshemming eller alder.

Arbeidsoppgaver:
• Praktisk bistand i hjemmet ut fra vedtak
• Tjenestene kan bestå av rengjøring, praktisk bistand og ikke helsefaglige oppgaver rettet mot bruker

Kvalifikasjoner:
• Erfaring fra arbeidet med eldre og funksjonshemmede
• Ønske om å gjøre det lille ekstra i hverdagen for den enkelte
• Være i stand til å «se» brukeren, men fokus på dennes egenmestringsevne
• Løsningsorientert, og evne til tverrfaglig samarbeid innen helse og miljø
• Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
• Beherske norsk skriftlig og muntlig godt

Personlige egenskaper:
• Du må kunne kommunisere med alle type mennesker og være trygg på deg selv
• Gode samarbeidsevner
• Trives med å jobbe selvstendig
• Personlig egnethet vil bli vektlagt

Særskilte krav til stillingen :
• Førerkort kl. B
• Den som tilsettes må fremlegge politiattest av nyere dato

Vi tilbyr:
• En spennende jobb i et aktivt og til tider hektisk arbeidsmiljø
• Lønn etter gjeldende avtaleverk
• Gode pensjons- og forsikringsvilkår

Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår som fremgår av lover, reglement og gjeldende avtaler.

Rendalen kommune har som hovedregel at stillingssøkere skal være offentlige jf. § 25 i offentlighetsloven.