• Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2865516
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 08.04.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillehammer kommune

Økonomisk veileder NAV

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.

NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 75 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. 

Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi nå ledig 1 fast 100 % stilling som økonomisk veileder.

Arbeidsoppgaver
  • Behandle søknader etter lov om sosiale tjenester i NAV
  • Gi råd og veiledning med utgangspunkt i den enkeltes behov
  • Kartlegge, avklare og følge opp søkere gjennom samtaler og i samarbeid med søker
  • Samhandle og samarbeide både internt og med eksterne samarbeidspartnere
  • Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet med vekt på fagområder som veiledning, relasjonsarbeid, juridisk metode og sosialt arbeid. Annen relevant utdanning kan komme i betraktning. 
  • Erfaring fra veiledning, brukeroppfølging og saksbehandling
  • Handlings- og løsningsorientert innstilling, evne til å holde fokus, jobbe selvstendig og strukturert
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse
  • Gode samarbeidsevner
Personlige egenskaper
  • Du må være god på å bygge relasjoner og samhandle, kommunisere og skape motivasjon
  • Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
  • Du må ha god serviceholdning, være målrettet, strukturert og effektiv
  • Du må være endringsvillig og evne å tilegne deg ny kunnskap som kreves for å jobbe med helhetlig oppfølging innenfor NAV sitt samfunnsoppdrag og regelverk 


Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.  

Vi tilbyr
  • En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling
  • Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
  • Pensjonsordning gjennom KLP
 

  • Bedrift
    Lillehammer kommune
  • Søknadsfrist
    30.04.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2609, LILLEHAMMER
    LILLEHAMMER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2865516
  • Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
  • Oppdatert 08.04.2020