Detaljer

  • Søknadsfrist
    01.04.2019
  • Bedrift
    Nome Kommune
  • Sted:
    ULEFOSS
  • Type arbeid:
    Lederstilling
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TELEMARK
  • Arbeidssted:
    Nome
  • Land:
    Norge
  • karriere-kode:
    1492989

Økonomisjef

Kanalkommunen Nome ligger i Midt-Telemark. Kommunen har ca. 6600 innbyggere med ett areal på 434 km². Kommunen har full barnehagedekning, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til Universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden). Nome har 2 tettsteder Ulefoss og Lunde.


Økonomisjef


Kort om stillingen

Vi har ledig 100% fast stilling som økonomisjef.


Beskrivelse av arbeidsstedet / Om arbeidsgiveren

Nome kommune har et brutto driftsbudsjett på 700 mill kr, samt investeringsbudsjett for 2019 på 35 mill kr.
Økonomisjefen leder økonomiavdelingen med 4,4 årsverk, rapporterer til rådmannen og inngår i rådmannens ledergruppe.


Økonomisjefens arbeidsoppgaver:

  • på vegne av rådmannen ansvar for å samordne det løpende økonomistyringsarbeidet i Nome kommune.
  • en sentral rolle i budsjett- og økonomiplan-prosessen, og i rapporteringen av status gjennom året.
  • det faglige ansvaret for kommuneregnskapet, for kommunens innkjøpsavtaler, utskriving av eiendomsskatt og for innkreving av kommunale krav.

Rollen som skatteoppkrever er tillagt egen medarbeider i økonomiavdelingen.


Vi ønsker en økonomisjef med disse egenskapene:

  • er en god leder for sitt team, som stiller krav, støtter og inspirerer
  • er analytisk og strukturert
  • har god gjennomføringsevne
  • har evne til å skape gode samarbeidsrelasjoner
  • har god forståelse for grensesnittet mellom politikk og administrasjon
  • er utviklingsorientert og nytenkende
  • har gode digitale ferdigheter og god muntlig og skriftlig fremstillingsevne


Kvalifikasjoner

Vi søker deg som har universitets eller høgskoleutdanning innen økonomi og ledelse (bachelor eller høyere utdanning), og som har relevant arbeidserfaring, helst fra offentlig sektor.
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt.


Vi tilbyr

En utviklende lederstilling med varierte arbeidsoppgaver
God offentlig tjenestepensjons i KLP
Trivelig og uformelt arbeidsmiljø
Konkurransedyktig lønn etter avtale


Annet

Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid. Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.


Offentliggjøring

Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette. (Offentleglova § 25).


Slik søker du

Vi anbefaler å ha skrevet søknadsteksten i et tekstbehandlingssystem før du starter søkeprosessen. Da kan du lime (kopiere) inn teksten i søknaden.

Når du begynner å registrere søknaden må du ferdigstille, det er ikke mulig å mellomlagre søknaden.

Søk på den aktuelle stillingen ved å klikke på "linken" og gjennomfør de 5 hovedpunktene før du sender søknaden ved hjelp av det siste punktet.

Hvis du har huket av for at du vil ha dokumenter og annen kommunikasjon tilsendt elektronisk, vil du få en epost med kvittering om at søknaden er mottatt.


Søknadsfrist 01.04.2019 
Utlyst dato 14.03.2019
Vår ref 598


Kontaktperson

Pål Vik, Personal- og organisasjonssjef, mobil: 90888824, pal.vik@nome.kommune.no

Bjørn G Andersen, Rådmann, mobil: 99563301, bjan@nome.kommune.no