• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2154419
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 08.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Miljørådgiver (100%-stilling)

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Beskrivelse av arbeidssted:

Da vår nåværende, dyktige miljørådgiver blir pensjonist 01.01.2020 søker vi miljørådgiver i miljø- og landbruksavdelingen. Avdelingen består av 6 medarbeidere og er organisert i enhet for plan - og miljø i kommuneområdet teknisk. Arbeidssted er Storgata 7 i Halden sentrum.

Som ansatt på plan- og miljø vil du få mulighet til å påvirke utviklingen av en kommune i vekst som står overfor store og spennende utviklingsoppgaver.

Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Saksbehandling etter forurensningsloven med tilhørende forskrifter, dvs. private avløpsløsninger, forsøpling og forurensing knyttet til vann, luft og grunn.

  • Kartlegging, informasjon, tilsyn og strategisk planlegging knyttet til forurensningsområdet
  • Arbeid tilknyttet avdelingens ansvar for natur, friluftsliv og klima. Arbeidsoppgaver tilknyttet miljørettet helsevern kan også være aktuelt
  • Bidra til kommunens strategiske arbeid herunder kommunens arbeid med arealplanlegging, digitalisering og smart-by satsing

 

Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:

  • Vi ønsker at du har relevant kompetanse f.eks. bachelor/master innen miljøteknologi eller lignende
  • Praksis fra offentlig og/eller privat virksomhet innenfor fagområdet.
  • Du må ha svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Du bør ha kunnskap om og erfaring med bruk av forurensningsloven
  • Du har god kjennskap til offentlig forvaltning.
  • Du må ha god kunnskap om og erfaring med bruk av digitale verktøy

 

 

 Personlige egenskaper: 

  • Du må ha evne til å gjøre faglige vurderinger knyttet til forurensingslovverket og annet relevant lovverk.  

  • Du må være selvstendig, strukturert og løsningsorientert.
  • Du må være positiv, ha gode samarbeidsevner og evne til å skape god dialog
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi kan tilby:

  • Et godt og spennende fagmiljø
  •  Dyktige og hyggelige kollegaer
  •  Interessante arbeidsoppgaver
  • Et miljø åpent for innovasjon med fremtidsrettede og effektive løsninger
  • Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30

 

Generelle betingelser:

Pliktig medlemsskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%. 

Lønn ihht lov og avtaleverk

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". 
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2154419
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 08.10.2019