• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946343
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
Ledig stilling

Rauma kommune

Ledige stillinger på natt i Bo- og habiliteringstjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Trives du med å gi bistand til andre og liker å jobbe selvstendig, da kan en jobb som nattevakt være noe for deg.

Stilling
Vi har flere ledige faste stillinger for helsefagarbeidere på natt i avdeling Bo- og Habiliteringstjenesten:

  • 2x 22% helgestilling på Nesbakken
  • 26% stilling i Romsdalsveien (midlertidig lokalisert i Snarveien) 
  • 34% stilling i Storgata
  • 2x 20% helgestilling på barneavlastning Spira

Turnus med nattevakter, og arbeidshelg hver 3. eller 4. uke. I bofelleskap Nesbakken er det aktive nattevakter (kl. 21.35-07.55). I Storgata og Romsdalsveien er det hvilende nattevakter (kl. 21.50- 07.50). Hvilende nattevakter betyr at man får 1/3 del betalt for tidsperiode kl. 00.00-06.00, og har mulighet til å sove i et eget soverom på arbeidsplassen. I perioder kan det være behov for at nattevakt i Storgata og Romsdalsveien jobber som aktiv nattevakt.

Stillinger kan kombineres med ekstra arbeid som tilkallingsvikar i avdeling Bo- og Habiliteringstjenesten på dag, kveld og natt, eller annet arbeid i en annen virksomhet. Er du student i et utdanningsløp kan dette være noe for deg : Stipendordning for studenter innen helse og omsorg - Rauma kommune

Beskrivelse av arbeidssted
Bo- og habiliteringstjenesten har ca. 58 årsverk fordelt på ca. 100 faste tilsette og vikarer. Ledelsen består av en virksomhetsleder og to avdelingsledere. Vi arbeider for at den enkelte tjenestemottaker skal få et helhetlig og koordinert tilbud. Hverdagsmestring og trygghet står sentralt i tilbudet. Det legges vekt på at tjenestemottakere har et meningsfylt og verdig liv med mestring og god livskvalitet ut ifra den enkeltes ressurs og forutsetninger. Vi tilbyr tjenester til personer med en utviklingshemming i samlokaliserte boliger med bemanning og til selvstendig hjemmeboende. Vi gir bistand med å utføre daglige praktiske og personlige gjøremål. Det kan omfatte bistand til ADL gjøremål i hjemmet, følge til avtaler, jobb og andre aktiviteter, bistand til personlig hygiene, eller hjelp til å organisere hverdagen. Bo- og habiliteringstjenesten består av tre bofellesskap med omsorgs- og avlastningsboliger (Nesbakken, Romsdalsveien og Storgata), to døgnbemannede enkelt boliger og Spira barneavlastning. Tjenesten er i stadig utvikling og det er stort behov for å tenke nytt rundt utforming av tjenester og bruk av kompetanse og ressurser, på grunn av økende behov for tjenester innenfor tilgjengelige personal ressurser og økonomiske rammer. 

Arbeidsområde
Nattevakter på Nesbakken, Storgata og Romsdalsveien har ansvar for 4-6 beboere, som har varierende bistandsbehov og behov for trygghet i form av tilstedeværelse av personal om natten. På barneavlastning Spira har nattevakt ansvar for 2-3 barn, og er på jobb sammen med en kollega.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Bistå beboer i det daglige og bidra aktivt til hverdagsmestring
  • Bidra til å skape trygghet i eget hjem
  • Yte tjenester i henhold til gjeldende vedtak
  • Sikre at tjenestene utøves på faglig forsvarlig måte og i tråd med virksomhetens målsetting og økonomiske rammer
  • Oppfølging av tiltaksplaner, prosedyrer og øvrige planer
  • Dele ut medisiner etter fullmakt
  • Delta i kvalitetsutvikling av tjenesten, samarbeid med kollegaer og ledelsen med fokus på forbedring av tjenesten
  • Medansvar for internkontroll, kvalitetssikring og HMS/arbeidsmiljøet
  • Delta i faste fagmøter
  • Bruk av velferdsteknologi
  • Dokumentasjon

Endring i arbeidsoppgavene vil forekomme.

Kvalifikasjoner 

  • Norsk autorisasjon som helsefagarbeider 
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig, minimum nivå B2
  • Gode digitale ferdigheter

Søkere med annet relevant fagbrev og/eller relevant arbeidserfaring kan bli vurdert. Studenter i et relevant utdanningsløp kan være aktuelle for stillingen.

Det er en fordel at du:

  • Har relevant arbeidserfaring
  • Har erfaring med, og kunnskap om forebygging av tvang og makt (kap. 9 Helse og omsorgstjenesteloven)
  • Har erfaring med dokumentasjon i et digitalt pasientsystem

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • vil arbeide i tråd med kommunenes verdigrunnlag
  • viser god forståelse for hva arbeidet med personer med nedsatt funksjonsevne innebærer
  • har evne til å jobbe selvstendig
  • har god observasjonsevne
  • ønsker å gjøre en forskjell for våre tjenestemottakere
  • er robust, løsningsorientert og fleksibel
  • har evne til å innta brukerperspektiv i arbeidsutførelsen
  • har fokus på å skape trygghet og mestring for tjenestemottakere
  • har gode kommunikasjon- og refleksjonsevner
  • har godt humør og bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø

Kunnskap og trygghet er spesielt viktig i tjenestene vi yter. Personlig egnethet og stabilitet vil derfor bli tillagt stor vekt ved ansettelsen. 

Vi tilbyr

  • Et aktivt og inkluderende fag- og arbeidsmiljø, hvor det jobbes tverrfaglig
  • Mestringsorienterte ledere
  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver
  • Engasjerte arbeidskollegaer med god kjennskap til tjenestemottakere
  • Langvaktsturnus er under arbeid
  • Opplæringspakke med relevante kurs, som legemiddelhåndtering og forebygging av tvang/makt
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Mulighet til forutsigbar inntekt og stipend for deg i et utdanningsløp

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. 

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4, jf. politiregisterloven § 39 første ledd, fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via vår søkerportal. Søkerveiledning:Søkerveiledning - Rauma kommune Send evt. epost til personal@rauma.kommune.no ved problemer. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle tjenestetidsattester og vitnemål i PDF format.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946343
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune