Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lyngdal kommune

Ledig stilling som avdelingsleder i hjemmetjenesten

Virksomhet for institusjon og hjemmetjenester har nå ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder i hjemmetjenesten. 

Virksomheten består av institusjonstjenester, korttidsplasser, kommunal øyeblikkelig hjelp, langtidsplasser, dagsenter for eldre, sykepleieklinikk, hjemmesykepleie og omsorgsboliger.

Vi ønsker en leder som ser dette som en spennende utfordring og som kan lede avdelingen trygt og stødig fremover, og som i tillegg ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten, hvor kvalitet skal ligge til grunn både for fag-, personal- og økonomistyring. Personlig egnethet og relasjonskompetanse blir vektlagt.

Arbeidsoppgaver

  • Sikre og lede faglig kvalitet i avdelingen
  • Daglig drift av avdelingen (turnusarbeid i visma ressursstyring, ansettelser m.m)
  • Personalleder
  • Økonomiansvar
  • Internkontroll for egen avdeling
  • Utarbeide opplæringsplan
  • Journalansvarlige
  • Følge opp medarbeiderundersøkelsen
  • Samarbeid med tillitsvalgt og verneombud
  • Ansettelse av medarbeidere i samarbeid med ansettelsesutvalget
  • HMS ansvarlig for avdelingen

Kvalifikasjonskrav og vilkår

  • Høyere utdanning på minimum bachelornivå, fortrinnsvis sykepleier med autorisasjon (annen
  • relevant utdanning kan vurderes ved erfaring innen fagområdet)
  • Relevant faglig videreutdanning, eventuelt interesse for å gjennomføre dette
  • Ledelseserfaring fra lignende arbeid

Arbeidserfaring/ annen kompetanse en bør ha:

  • Strategisk innsikt og visjoner for virksomheten, hvor man ønsker å være en bidragsyter til utvikling
  • Resultatorientering og gjennomføringsevne
  • Innsikt i, og evne til god økonomistyring
  • Erfaring med arbeid knyttet opp mot turnus
  • Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
  • Evne til å lytte til, motivere og inspirere sine medarbeidere
  • Fokus på faglig utvikling og å holde brukerfokus
  • Erfaring med å veilede andre
  • Erfaring fra praktisk arbeid, direkte kontakt med brukere og deres pårørende
  • Ha gode samarbeids ferdigheter
  • Være en bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
  • Tar initiativ, ansvar og liker utfordringer
  • Ha ett godt forankret faglig ståsted, hvor tjenesten kan forvente at du holder deg faglig oppdatert

Vi kan tilby:

  • Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • Utfordrende oppgaver innenfor et spennende fagområde
  • Gode pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Ansettelse skjer på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til enhver tid gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. For denne stillingen kreves det politiattest, etter Helse og omsorgstjenesteloven § 5-4. Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn. For alle stillinger i kommunen legges det ved ansettelse stor vekt på personlige egenskaper slik som engasjement, selvstendighet, fleksibilitet og evne til samarbeid.

Vi ønsker at alle benytter elektronisk søknadsskjema til stillinger i Lyngdal kommune.

Søknadskjema, med veiledning, finner du på www.lyngdal.kommune.no

Søknadsfrist 02.01.2022

Mer informasjon om stillingene kan du få ved henvendelse til virksomhetsleder for Institusjon og hjemmetjenester Anne Sanden Kvinen tlf: 97743000.