Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
15.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5627935Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 06.04.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Molde kommune
Koordinator for Helseplattformen
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Helseplattformen er en ny samhandlingsløsning for hele helsetjenesten i Midt- Norge. Det er en felles journalløsning for sjukehus, kommuner og fastleger.
Molde kommune har tatt i bruk Helseplattformen og søker en koordinator som skal koordinere arbeidet med implementering i helse og omsorg i tett samarbeid med enhetene i sektoren.
Beskrivelse av arbeidssted
Sektor helse og omsorg er organisert i ti enheter under kommunalsjefen:
- Omsorgssenter og omsorgsdistrikt
- Midsund omsorgsdistrikt
- Nesset omsorgsdistrikt
- Glomstua omsorgsdistrikt
- Bergmo omsorgsdistrikt
- Kleive og Skåla omsorgsdistrikt
- Kirkebakken omsorgssenter
- Råkhaugen omsorgssenter
- Psykisk helse og rustjenester
- Bo- og habiliteringstjenester
- Helsetjenester
I kommunalsjefens stab ligger i tillegg samfunnsmedisin, tildeling og koordinering og fagavdeling for helse og omsorg.
Stillingen er plassert i stab til kommunalsjef helse og omsorg i fagavdeling og rapporterer til fagleder. Arbeidsområdet for stillingen er hele sektor helse og omsorg. Stillingen skal også samarbeide med de andre Romsdalskommunene og andre kommuner som har tatt i bruk Helseplattformen.
Hovedoppgaver:
- Hovedansvar for å koordinere og lede arbeidet med å utvikle og sikre felles forståelse i bruk av journalsystemet
- Utarbeide rutiner i bruk av journalsystemet
- Administrative oppgaver knyttet til journalsystemet
- Tilgangsstyring
- Organisatorisk endringer
- Dialog opp mot Helseplattformen og samarbeidspartnere
- Delta i opplæring og opplæringsprogrammer for helsepersonell og andre brukere av helseplattformen.
- Samhandle med ROR-ikt, leverandører og tekniske team for å adressere eventuelle tekniske spørsmål eller problemer som oppstår.
Kvalifikasjoner:
- Helsefaglig bakgrunn enten fra videregående eller høgskole
- Ha innsikt i sammenheng mellom journalsystem og IKT
- Gjerne erfaring fra endringsprosjekter
- Være god til å kommunisere, skriftlig og muntlig
- Engasjert og motivert til å bidra til å forbedre kommunens helsevesen gjennom teknologisk innovasjon.
- Kjennskap til lovgivning og retningslinjer som regulerer helseinformasjon og personvern (for eksempel GDPR).
Personlig egenskaper
- Evne til å arbeide tverrfaglig og på tvers av profesjoner
- Du er ryddig, strukturert og har gode koordineringsegenskaper
- Jobber selvstendig,
- Gode samarbeidsevner
- Kunne ta beslutninger
- Evne til å håndtere parallelle prosesser
- Du har evne til analytisk tenkning og problemløsende ferdigheter.
- Fleksibel og tilpasningsdyktig
Vi tilbyr:
- En spennende jobb
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode arbeidstidsordninger med fleksitid
- Bedriftsidrettslag
- Lønn avhengig av kompetanse og erfaring
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger.
Annet:
Molde kommune har 6 måneders prøvetid.
Det må påregnes endringer i stillingsinnhold da vi er i oppstarten av implementering av Helseplattformen.
Ved vurdering av den best kvalifiserte, vektlegges utdanning, erfaring og personlig egnethet samt din motivasjon for stillingen.
Søknad
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes. Godkjente kopier av vitnemål og attester tas med ved ev. intervju.
Søkerliste
Søkerlisten kan bli offentliggjort.
Bedrift
Molde kommuneSøknadsfrist
15.04.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6413, MOLDE
MOLDE
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5627935Se her for andre jobber fra Molde kommune
- Oppdatert 06.04.2024