• Bedrift
    Namsos kommune
  • Søknadsfrist
    01.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Namsos
    NAMSOS
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5627929
  • Se her for andre jobber fra Namsos kommune
  • Oppdatert 08.03.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Namsos kommune

Kontaktperson Midtre Namdal barnevernstjeneste 2 x 100 % fast stilling og 1 x 100 % vikariat

Offentlig forvaltning

Vi ser etter deg som har et stort engasjement for barn, unge og deres familier!

Barnevernstjenesten i Midtre Namdal har flyttet inn i nye, moderne lokaler i Forsikringsgården i Namsos sentrum, og er en av tre tjenester i Barne- og familietjenesten i kommunen. Barnevernstjenesten er interkommunal for kommunene Namsos, Overhalla og Flatanger.

Vi er ca 30 ansatte, og er organisert i 3 ulike team. Mottak, undersøkelse og tiltak, veiledningsteam og omsorgsteam. Barnevernstjenesten har egne familieveiledere i veiledningsteamet. Vi deltar i barnevernvaktsamarbeid sammen med Innherred og Namdalen, og vi deltar i læringsnettverk sammen med barnevernstjenestene i ytre og indre Namdal.

I Midtre Namdal barnevernstjeneste er vi opptatt av barn og familiers medvirkning, og vi bruker bl.a. aktivt Familieråd som arbeidsmåte. Tverrfaglig samarbeid med andre instanser er sentralt i arbeidet.

Hos oss får du muligheten til å jobbe i en spennende organisasjon i utvikling med mål om god kvalitet på tjenestene. Her har du muligheten til å være med på å forme en tjeneste til det beste for barn som har behov for barnevernets oppgaver.

I møte med oppvekstreformen vil vi framover forme hvordan vi skal arbeide innen oppvekstreformens rammer og mål, og utvikle tjenestene barnevernstjenesten tilbyr i samarbeide med andre aktuelle instanser.

 

Vi har ledige stillinger som kontaktperson i barnevernstjenesten

 

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter Lov om barnevernstjenester
  • Direkte samarbeide med barn, unge, deres familie og øvrig nettverk
  • Bidra til kvalitet i det barnevernfaglige arbeidet
  • Kommunenes representant i Barneverns- og helsenemnda og øvrige rettssystem
  • Bidra til god samhandling og ressursutnyttelse i avdelingen
  • Samarbeid med aktuelle instanser

 

Kvalifikasjoner

  • Trygg fagperson med minimum 3-årig bachelorutdanning fortrinnsvis som barnevernspedagog eller sosionom, eller annen relevant utdanning
  • Ønskelig med erfaring fra kommunalt barnevern
  • Du har evne til å samarbeide med barn, unge og deres familier
  • Du har god samhandlingskompetanse og faglig forståelse
  • Kompetanse om og erfaring med lovarbeid, spesielt barnevernloven og forvaltningsloven
  • Videreutdanning og/eller mastergrad er ønskelig, men kreves ikke

 

Personlige egenskaper

  • Du er engasjert, og har faglig trygghet
  • Du evner å ta initiativ og arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
  • Du har god arbeidskapasitet, gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter både muntlig og skriftlig
  • Du er varm, trygg, raus, romslig og tydelig
  • Du er positiv og god på å motivere og inspirere
  • Du bidrar til et positivt arbeidsmiljø
  • Du har evne til å arbeide selvstendig, men også i samarbeid med andre

Det må påregnes bruk av privatbil i tjenesten.

 

Vi kan tilby

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • Tarifflønn
  • Som kommunalt ansatt har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje, samt gode pensjons- og forsikringsordninger.

 

Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges fram i forbindelse med intervju. Dette gjelder også for interne søkere.

  For alle stillinger gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Det gjøres oppmerksom på at søkerens navn kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. offentlighetslovens 25-2. Eventuell søknad om konfidensiell behandling må begrunnes. Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidsparnere og organisatorisk plassering. Søkere som mener å ha fortrinn av stilling, bes opplyse om dette i søknaden jfr. HTA 2.3.1

Namsos kommune er en IA-bedrift og opptatt av mangfold. Kommunen oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb uansett alder, kjønn, funksjonsvariasjon, nasjonalitet og etnisk bakgrunn. 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Send søknad". Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Innbyggertorget Namsos kommune.  

 

Er dette en jobb å flytte til?

Bor du ikke i Namsos kommune, men tenker at denne jobben jammen hørtes spennende ut? Da kan du besøke oss her først – velkommen!

Velkommen til Namsos kommune (video på YouTube)

Namsos kommune på Facebook

Namsos kommunes hjemmeside

Du finner oss også på Instagram og Snap. Eller kanskje du bare like godt skal ta turen og besøke oss?

 

  • Bedrift
    Namsos kommune
  • Søknadsfrist
    01.04.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Namsos
    NAMSOS
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5627929
  • Se her for andre jobber fra Namsos kommune
  • Oppdatert 08.03.2024